لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۱

روزنامه میل به تلفات و خسارات سیلاب‌ها در پروان پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان

در رسانه‌های جهانی همه روزه موضوع کشته و زخمی شدن افراد در جنگ‍‌های افغانستان مطرح می‌شود، اما یک تعداد از روزنامه‌های غربی در شماره‌های اخیر خود در مورد کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در نتیجه سیلاب‌ها و خسارات ناشی از آن مطالبی را به نشر رسانده و تصویرهای تکان دهنده را هم چاپ کرده‌اند.

  • میل

روزنامه میل چاپ بریتانیا نوشته که در نتیجه سیلاب‌ها در پروان ده‌ها نفر کشته و تعداد زیادی بند مانده‌اند.

روزنامه می‌نویسد که سیلاب‌ها علاوه بر پروان دامن‌گیر ننگرهار، لوگر، پنجشیر، پکتیا و کاپیسا نیز شده و در این ولایت‌ها هم تلفات و خسارات وارد کرده‌است.

روزنامه میل به این اشاره کرده که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دستور داده است که به سیلاب‌زده‌ها کمک‌های عاجل رسانده شود.

روزنامه میل می‌افزاید که سیلاب‌ها هر سال در افغانستان سبب تلفات و خسارات می‌شود، زیرا اکثر خانه‌های افغانان پخته نیستند و از سوی دیگر برای جلوگیری از تلفات تأسیسات لازم هم وجود ندارد.

در آغاز ماه جاری در ولایت ننگرهار ۱۶ نفر را سیل برد که ۱۵ آن‌ها اطفال بودند و ده‌ها خانه در نتیجه سیلاب تخریب شدند.

کارشناسان مبارزه با حوادث طبیعی به رادیو آزادی گفته اند آگاهی عامه، همکاری بین مردم و مقام‌ها و هشدارهای پیش از حوادث می‌تواند درجه تلفات را در حوادث طبیعی مخصوصاً سیلاب‌ها کاهش دهد.

  • مترو

روزنامه میل و همچنان مترو روزنامه دیگر چاپ بریتانیا در شماره‌های اخیر خود به یک موضوع دیگری در افغانستان هم اشاره کرده‌اند.

آن‌ها در مورد حمله بر هنرمند زن سینما و تیاتر افغانستان که دایرکتر فلم هم است نوشته اند.

روزنامه مترو می‌نویسد، خانم صبا سحر اولین زنی است که همچون کارگردان یا دایرکتر فلم کار می‌کند.

بر موتر حامل خانم سحر صبح روز سه‌شنبه در حال که ۴ نفر دیگر با او همراه بودند فیر شد.

خانم سحر در سال ۲۰۰۴ بعد از آن شهرت زیاد پیدا کرد که فلم وی به نام قانون موفقیت چشمگیر کسب کرد.

روزنامه بریتانوی از قول سازمان عفو بین‌الملل (امنستی انترنشنل) نوشته است که خواسته در مورد این حمله تحقیقات شود و عاملان آن به عدالت کشانده شوند.

خانم سحر در یک دهه گذشته چندین بار تهدید شده، او در یک مصاحبه با روزنامه گاردین گفته بود، می‌خواهد این را ثابت کند هر کاری را که مردان انجام داده می‌توانند، زنان هم کرده می‌توانند.

XS
SM
MD
LG