لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۳

مهاجم حمله بر دو مسجد در نیوزیلند به حبس ابد محکوم شد


برنیتون تارانت
برنیتون تارانت

یک محکمه در نیوزیلند امروز مردی را محکوم به حبس ابد کرد که سال گذشته ۵۱ مسلمان را در حمله بر دو مسجد در شهر کرایس چرچ کشته بود.

کامیرون مندر قاضی محکمه عالی امروز پنج‌شنبه (۲۷ اگست) به برنتون تارانت آسترالیایی ۲۹ ساله گفت: "جرم او چنان شریرانه بود که حتی حبس وی تا مرگ هم به حیث مجازات کافی نیست".

قاضی افزود، تاجایی که می‌داند این مرد کوچک‌ترین همدردی با قربانیان نداشته است.

برنتون تارانت که لباس خاکستری رنگ مخصوص زندانیان پوشیده بود، خاموش ایستاده و چیزی نمی‌گفت.

وکیلی که از تارانت نمایندگی می‌کرد به محکمه گفت، تارانت مخالف فیصله‌ای محکمه در مورد مجازاتش نیست.

آرشیف
آرشیف

مجازات تارانت قطعی است و تغییر نمی‌کند. این اولین بار است که در نیوزیلند شخصی به چنین مجازات محکوم می‌شود. مجازات مرگ در نیوزیلند وجود ندارد.

تارانت به ۵۱ مورد قتل، ۴۰ مورد تلاش به قتل و یک مورد ارتکاب عمل تروریستی در حمله‌های خونین سال ۲۰۱۹ بر دو مسجد در کرایس چرچ اعتراف کرده.

سارنوالان هفته گذشته گفتند، تارانت همچنان پلان داشت بر مسجد سومی هم حمله کند و همچنان مسجدها را به آتش بکشد.

یک سارنوال به نام بارنبی هاویس گفت، تارانت پلانش را چند سال پیش طرح کرده بود، و هدفش این بود که تا حد ممکن تلفات وارد کند.

آرشیف، زخمی رویداد حمله بر دو مسجد در نیوزیلند
آرشیف، زخمی رویداد حمله بر دو مسجد در نیوزیلند

حمله تارانت بر دو مسجد و کشتن ۵۱ مسلمان که در پانزدهم ماه مارچ سال گذشته رخ داد، منتج به وضع محدودیت‌های خیلی جدی در مورد داشتن اسلحه در نیوزیلند شد.

این رویداد همچنان باعث کمپاین جهانی علیه نشریات با محتوای تندروانه در انترنت شد، زیرا تارانت بیانیه‌ای آنلاینی را منشتر و حتی لحظات کشتار مردم را به طور زنده منتشر کرده بود.

XS
SM
MD
LG