لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

نیویارک تایمز در مورد سیلاب‌ها و ویرانی‌های ولایت پروان نوشته است


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان

روزنامۀ نیویارک تایمز مقاله‌ای چاپ کرده در مورد سیلاب‌های اخیر در افغانستان. در آغاز مقاله، به ویرانی‌های ناشی از سیلاب ناگهانی در ولایت پروان اشاره شده.

  • نیویارک تایمز

نیویارک تایمز از قول محمود صمد یک باشندۀ چاریکار نوشته که می‌گوید، با صدای آب که در منطقۀ‌شان جاری بود بیدار شد و تصمیم گرفت با خانواده‌اش محل را ترک کند، وقتی برگشت نیم خانه‌اش ویران بود و شش خانه دیگر در عین سرک منهدم شده بودند.

نیویارک تایمز نوشته، سیلاب‌ها موج عظیمی از گل و لای، خانه‌های ویران شده و اجساد را در پی داشت.

در مطلب آمده که سیلاب‌ها ضربه‌ای دیگری بر پیکر افغانستان است که قبلاً با ویروس همه‌گیر کرونا و خشونت‌های خونین طالبان در نقاط مختلف، دست و پنجه نرم می‌کرد.

  • استارز اند استرایپس

روزنامۀ استارز اند استرایپس مطلبی را در مورد دو امریکایی ناپدید شده در افغانستان به نشر رسانده.

وزارت خارجۀ امریکا به روز چهارشنبه در اعلامیه‌ای گفت که مارک فریریکس قراردادی پیشین نیروهای بحری امریکا در اوایل ماه فبروری از محلی نامعلوم ناپدید شد.

فریریکس از سال ۲۰۱۰ به این طرف در ولایات مختلف افغانستان مشغول پروژه‌های ساختمانی بود.

در اعلامیه‌ای وزارت خارجۀ امریکا آمده که فرد دومی ربوده شده پاول اوفربی نام دارد که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در ولایت خوست دیده شده بود و در آنجا در مورد کتابش تحقیق می‌کرد. در اعلامیه آمده که گمان می‌رود این فرد برای تحقیقاتش می‌خواست به پاکستان برود.

در ادامه آمده که برای کسانی‌که در مورد محل بود و باش این دو امریکایی معلومات بدهند ۵ میلیون دالر پرداخته خواهد شد.

استارز اند استرایپس به مصاحبه با خانواده مارک فریریکس اشاره کرده که در ماه می‌به‌ای‌بی‌سی نیوز گفته بود، هراس دارند که قوای امریکایی از افغانستان خارج شوند و فریریکس را رها کنند.

براساس گزارش ‌ای‌بی‌سی نیوز، فریریکس احتمالاً در اواخر ماه جنوری امسال از سوی شبکه حقانی ربوده شده.

طبق "توافق ۲۹ فبروری" میان امریکا و طالبان در قطر، قرار است، امریکا قوایش را تا میانه‌ای سال ۲۰۲۱ از افغانستان بیرون کند به شرط آنکه طالبان وعده‌ای‌شان در کار مبارزه با تروریزم را عملی کنند.

XS
SM
MD
LG