لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۶

ثبت ۷۸ هزار مورد مثبت ویروس کرونا در یک شبانه روز در هند


مردم در هند بخاطر ماسک پوشیده اند تا به ویروس کرونا مصاب نشود.
مردم در هند بخاطر ماسک پوشیده اند تا به ویروس کرونا مصاب نشود.

دومین کشور پر جمعیت جهان با یکی از دشوار‌ترین شرایط، شب و روزش را سپری می‌کند.

هند در یک شبانه روز بیش از ۷۸ هزار مورد مثبت ویروس کرونا را ثبت کرده.

منوج کمار داکتر و مسئول بخش امراض قلبی در شفاخانه مَکس دهلی است. او می‌گوید که اکنون مناطق روستایی با بزرگ‌ترین تهدید ویروس کرونا روبرو شده اند:‌ "بالا‌ترین آمار یک روزۀ مبتلایان در سطح جهان، در هند ثبت شده. دلیل آن، شیوع ویروس در مناطق روستایی است. هفت ایالت هند شاهد همه‌گیری ویروس بوده اند که ۷۵ درصد قضیه‌های مثبت را در بر می‌گیرد."

شماری از داکتران هندی هشدار می‌دهند که کاهش محدودیت‌ها باعث شده تا مردم فاصله‌های جسمی را رعایت نکنند و به این ترتیب شمار مبتلایان افزایش یابد.

به گزارش پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، اکنون در هند، نزدیک به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۶۵ هزار تن هم جان داده اند.

در ایالات متحده اکنون شمار مبتلایان به بیش از ۶ میلیون تن افزایش یافته.

با آنکه از کاهش آمار روزمره در امریکا گزارش داده می‌شود اما از سرگیری درس مکتب‌ها و پوهنتون‌ها، نگرانی از شیوع دوباره ویروس را افزایش داده است.

رعایت فاصله جسمی در فرانسه
رعایت فاصله جسمی در فرانسه

در اروپا، فرانسه از میان کشور هائیست که شاهد شمار بلند مبتلایان به ویروس کرونا بوده.

اکنون باشنده‌های شهر پاریس مجبور اند در تمامی محل‌های مزدحم، ماسک بپوشد و فاصله‌های جسمی دو متر را رعایت کنند. این مقررات، پیش از این تنها در محل‌های سرپوشیده قابل اجرا بود.

برخی کشورها، پالیسی‌های قرنطین را برای مسافران تازه وارد از سر گرفته اند.

پرسش باز هم در مورد واکسین ویروس کرونا مطرح می‌شود. بیش از ۱۷۰ کشور جهان برای تولید واکسین همکاری می‌کنند. اما تیدروس ادهانوم گبریسوس رئیس سازمان صحی جهان می‌گوید، به منابع بیشتر مالی برای تولید واکسین نیاز است.

در حال حاضر واکسین ۹ شرکت به عنوان بهترین گزینه‌ها ثبت شده اند و قرار است ۲ میلیارد دوز واکسین برای کشور‌های که مرحله آزمایشی تطبیق آنرا سپری می‌کنند، فرستاده شود.

XS
SM
MD
LG