لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۲

مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان در ۲۴ سنبله آغاز می‌شود


آرشیف، یکی از مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان که سال گذشته برگزار شده بود.
آرشیف، یکی از مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان که سال گذشته برگزار شده بود.

نهمین دور مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان میان تیم‌های از هشت زون آغاز می شود. فدراسیون فوتبال این کشور می‌گوید که در این مسابقات هشت تیم از افغانستان شرکت خواهند کرد.

یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه این لیگ گفت که مسابقات لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال محدود خواهد بود: "ما امیدوار هستیم که امسال لیگ خوبی را در زمانی کوتاه راه اندازیم. به دلیل گسترش ویروس کرونا نمی‌توانیم که مانند سال‌های گذشته لیگ راه اندازی کنیم. ما به سیستم بازی تورنمنتی این مسابقات را آغاز می‌کنیم و خاتمه می‌دهیم."

در همین حال رضوان مراد، رئیس دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری گفته که ورزش از دستآوردهای مهم افغانستان است و رهبری دولت برای رونق هرچه بهتر آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.

مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان در ۲۴ ماه سنبله آغاز می‌شود و دو هفته ادامه خواهد داشت.

در همین حال شفیق گوهری مدیرعامل موبی گروپ در افغانستان می‌گوید که استعدادیابی و معرفی چهره واقعی افغانستان از اهداف عمده راه اندازی لیگ برتر فوتبال است: "هدف ما از برگزاری این لیگ در قدم اول رشد فوتبال، یافتن چهره‌ها و استعدادهای برتر فوتبال از سرتاسر افغانستان است. همچنین می‌خواهیم با راه‌اندازی این لیگ چهره واقعی افغانستان را به مردم جهان معرفی کنیم."

مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند که در مجموع ۱۵ بازی انجام خواهد شد و بازی نهایی لیگ برتر در ۱۰ اکتوبر صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که مسابقات لیگ شپیگیزه کریکت نیز دیروز شنبه میان شش تیم در کابل آغاز شد.

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری و امرالله صالح معاون اول او نیز در مراسم افتتاح این لیگ شرکت کرده بودند.

XS
SM
MD
LG