لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۷

والی کابل: یک نظامی و یک عالم دین در ولسوالی شکردره سر بریده شده اند


محمد یعقوب حیدری والی کابل
محمد یعقوب حیدری والی کابل

والی کابل شناسایی اجساد سربریده یک افسر اداره امنیت ملی و یک عالم دین در ولسوالی شکردره در شمال کابل خبر داده است.

محمدیعقوب حیدری به رادیو آزادی گفت که افسر کشته شده امنیت ملی چندی پیش ناپدید شده بود و دیروز جسدش در این ولسوالی پیدا شد.

به گفته آقای حیدری، تا کنون اطلاعات کاملی در مورد مکان قتل آنها در دست نیست، اما بررسی‌های نخستین نشان می‌دهد که قتل آنها کار گروه داعش باشد: "اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این کار توسط داعش انجام شده است. این دو تن که کشته شده یکی از آنها باشنده ولایت پروان و هم دگروال امنیت ملی بود و دیگری عالم دینی بود، اما این اطلاعات تا کنون دقیق نیست."

رادیو آزادی سعی کرد در باره قتل این افسر ریاست امنیت در ولسوالی شکردره با اداره ریاست امنیت ملی نیز گفت‌وگو کند، اما موفق نشد.

این رویداد در حالی رخ داده که حدود چهار ماه پیش این اداره از نابودسازی سلول هسته داعش و شبکه حقانی در بخش‌هایی از شمال کابل از جمله شکردره کابل خبر داده بود.

وزارت داخله افغانستان و فرماندهی پولیس کابل گفته‌اند که در حال بررسی موضوع هستند و در حال حاضر آن را تأیید یا تکذیب نمی‌توانند.

بخش‌هایی از شمال کابل در ماه‌های گذشته ناامن‌تر شده و به میدان درگیری نیروهای دولتی و گروه طالبان تبدیل شده است.

گزارش شده است که در نتیجه این درگیری‌ها، شمار زیادی از ساکنان شکردره از خانه‌های خود گریخته‌اند و ولسوالی همسایه آن گلدره نیز با ناامنی مشابهی روبه‌رو است.

سه تن از ساکنان شکردره به رادیو آزادی گفتند که علاوه بر فعالیت‌های گروه‌های مسلح مخالف دولت در منطقه آنها، شورشیان محلی نیز در ناامنی‌های این ولسوالی دست دارند.

صفی‌الله، ساکن این ولسوالی گفت: "آنها می‌خواهند توسط دولت اکمال شوند. هر گونه سلاح، نگهبان یا اسلحه‌ای که داشتند و هرج و مرج در شهر ایجاد می‌کردند. اکنون این چیزها به روی آنها همه قطع شده است. اکنون آنها می‌خواهند چنین هرج و مرجی را در منطقه ایجاد کنند. با به دست آوردن مجدد قدرت، نشان می‌دهند که اگر ما در قدرت بودیم، این مکان امن خواهد بود، در غیر این صورت، چنین ناامنی به وجود می‌آید."

وزارت دفاع حدود یک ماه پیش گفت که در ولسوالی شکردره عملیاتی نظامی کرده و این منطقه را از وجود شورشیان پاکسازی کرده است، اما رویدادهای پسین نشان داد که ناامنی در این ولسوالی هنوز در حال افزایش است.

XS
SM
MD
LG