لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به بیش از یک میلیون تن رسید


آرشیف، افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک شفاخانه ایتالیا
آرشیف، افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک شفاخانه ایتالیا

به اساس اعلام پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، تعداد مرگ‌ومیر از همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان در اواخر دیروز ۲۸ سپتمبر به بیش از یک میلیون تن رسید.

علاوه بر بحران شدید صحی و تلفات زیاد، همه‌گیری ویروس کرونا اقتصاد کشورها را زیانمند کرده و باعث لغو بسیاری از رویدادهای عمومی شده است.

این همه‌گیری، دولت‌ها را تحت فشار شدید قرار داده تا با وضع تدابیر فوق العاده و اتخاذ اقدامات برای رعایت فاصلۀ جسمی به هدف جلوگیری از گسترش این ویروس، پاسخ دهند.

به گفته پوهنتون جانز هاپکینز، ایالات متحدۀ امریکا با تلفات ۲۰۵،۰۰۰ تن تقریباً یک پنجم همۀ تلفات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان را تشکیل می‌دهد.

امریکا دیروز ۴۰،۰۰۰ مورد جدید و بیش از ۳۰۰ مورد مرگ‌ومیر را ثبت کرده است.

گرچه هر دو رقم رو به کاهش است، اما در حال حاضر بیش از نیم ۵۰ ایالت امریکا، شاهد افزایش موارد جدید ویروس هستند.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا
مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا

مایك پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده امریكا گفته كه امریکایی‌ها باید انتظار افزایش موارد ابتلا به ویروس كرونا را در روزهای آینده، داشته باشند.

آقای پنس در جریان سخنرانی در یک مراسم در قصر سفید از توزیع ۱۵۰ میلیون بستۀ آزمایش سریع ویروس کرونا خبر داد که قادر به نتیجه‌گیری در ۱۵ دقیقه است.

روسیه به تاریخ ۲۸ سپتمبر از کشورهایی بود که شمار زیاد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد که بیش از هشت هزار مورد جدید و بیشترین رقم از ۱۵ جون به این‌سو بود.

روسیه از اواخر ماه اگست بعد از کاهش محدودیت‌ها و بازگشت کودکان به مکاتب، تقریباً ۷۵ درصد افزایش در موارد جدید را ثبت کرده است.

تدفین افرادی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند در روسیه
تدفین افرادی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند در روسیه

دیروز ۲۸ سپتمبر، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در هند از ۹۵ هزار تن گذشت.

مکسیکو دیروز تلفات تخمینی ناشی از بیماری کووید- ۱۹ را ۸۹،۶۱۲ تن گزارش داد و تعداد مجموعی موارد ابتلا به آن را ۸۷۰،۶۹۹ تن تخمین کرده است.

مکسیکو این ارقام تخمینی را بر اساس آزمایشاتی که هنوز منتظر نتایج هستند نشر کرده که بعضاً تشخیص آن هفته ها، طول می‌کشد.

ایالت کیوبک کانادا ۲۸ سپتمبر محدودیت‌های تازه را بر بارها و رستوران‌ها وضع کرد. ایالت انتاریوی کانادا موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا را "پیچیده‌تر" خواند. در این ایالات روزانه از حدود ۷۰۰ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا گزارش داده شده است.

در این حال شماری از مناطق اروپا نیز در حال حاضر تحت تأثیر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته و موارد تازه ابتلا به آن هم افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG