لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۶

ترمپ از داخل موتر زرهی به هوادارانش دست تکان داد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا به هوادارانش در نزدیکی شفاخانه نظامی والتر رید دست تکان داد
دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا به هوادارانش در نزدیکی شفاخانه نظامی والتر رید دست تکان داد

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیروز یک‌شنبه (۴ اکتوبر) برای مدت کوتاهی شفاخانۀ نظامی‌ای را ترک کرد که در آن به علت بیماری کووید-۱۹ بستریست.

او از داخل یک موتر زرهی به سوی هوادارانش که در نزدیکی مرکز صحی نظامی والتر رید جمع شده بودند، دست تکان داد.

وی قبل از آن که به شفاخانه برگردد، سوار بر موتر زرهی از کنار کسانی عبور کرد که با شور و هیجان بیرق‌های کوچک امریکا را به اهتزاز درآورده و از وی استقبال کردند.

ترمپ از دوم اکتوبر به این طرف در این شفاخانه بستری بوده.

قبل از این ترمپ ویدیوی را در تویتر منتشر کرده، گفت که بعد از ابتلا به کرونا چیز‌های زیاد در مورد این ویروس آموخته.او گفت، "این چیزی نیست که مکتب بروید و تنها کتاب بخوانید."

او افزوده، خوب فهمیدم که کرونا چیست. شماری می‌گویند که ترمپ با ترک شفاخانه میلش به بی‌توجهی به اقدامات احتیاطی علیۀ ویروس کرونا را به نمایش گذاشت.

جیمز فیلیپس از داکتران شفاخانۀ نظامی والتر رید در تویتر نوشت: "این دیوانه گیست".

او نوشته که "در این موتر سواری غیر ضروری رئیس جمهور، هر شخصی موجود در داخل آن موتر زرهی حال باید برای ۱۴ روی قرنطین شوند. او افزوده که آن‌ها شاید مبتلا شوند، شاید بمیرند و این که از این نمایش سیاسی ترمپ حیات‌شان به خطر افتاده".

قبل از این داکترانی که در بخش تداوی ترمپ موظف اند دیروز گفتند، وضعیت صحی ترمپ در حال بهبود است و او می‌تواند امروز دوشنبه (۵ اکتوبر) از شفاخانه مرخص شود.

داکتران گفتند ، سطح آکسیجن در بدن ترمپ در چند روز گذشته دوبار برای مدت کوتاه کم شد و این که او حال با استروئیدها تداوی می‌شود و در کنار این به وی دواهای برای تقویت سیستم ایمنی جهت مقابله با کرونا داده می‌شود.

شان دولی یکی از داکتران این شفاخانه دیروز به خبرنگاران گفت: "بیمار در حال بهبود است، از صبح جمعه به این طرف تب نداشته و نشانه‌های حیاتی وی ثابت است."

آرشیف، بیمار ویروس کرونا در امریکا
آرشیف، بیمار ویروس کرونا در امریکا

ترمپ خود در ویدیوی که به روز شنبه از مرکز صحی والتر رید منتشر کرد، گفت حالش خیلی بهتر بوده و امیدوار است به زودی برای ختم کمپاین قبل از سوم نومبر برگردد. ترمپ حال از اطاق مخصوص رؤسای جمهور در مرکز صحی نظامی والتر رید کارش را ادامه می‌دهد، جایی که مجهز با همه وسایل مورد نیاز برای وظایف اوست.

بیماری ناگهانی ترمپ کمپاین انتخاباتی‌اش را ضربه زده و توجه را به کم اهمیت دانستن این ویروس از سوی ترمپ معطوف کرده است، ویروسی که به شمول خود ترمپ و همسرش ملانیا بیش از هفت میلیون تن را در امریکا مبتلا کرده و بیشتر از ۲۰۰ هزار قربانی گرفته.

از سویی دیگر، دومین آزمایش کرونای جو بایدن رقیب دموکرات ترمپ در انتخابات منفی بود. این نتیجه پنج روز بعد از آن آمد که بایدن در مناظرۀ تلویزیونی بیش از ۹۰ دقیقه روی استیژ با ترمپ بحث کرد.

XS
SM
MD
LG