لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

شبکۀ اجتماعی فیس بوک یک پست دونالد ترمپ را حذف کرده است


دونالد ترمپ  رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ  رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

شبکۀ اجتماعی فیس بوک اعلام کرده که به اساس سیاست این شرکت بر ضد کاربرانی که اطلاعات نادرست و مضر را نشر می‌کنند یک پست دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا را حذف کرده.

به گفتۀ فیس بوک، این پست آقای ترمپ حاوی اطلاعات نادرست در مورد خطرات ناشی از ویروس کرونا بوده است.

فیس بوک می‌گوید، این تصمیم را براساس سیاست این شبکه در مورد نشر اطلاعات غلط یا مضر در مورد شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده و این‌گونه اطلاعات را از صفحات فیس بوک حذف می‌کند.

دونالد ترمپ در صفحه فیس بوک خود نوشته بود"همه‌ساله افراد زیاد، گاهی بیش از صد هزار تن، با وجود واکسین، در نتیجۀ آنفلوانزا می‌میرند."

اندی ستون سخنگوی شبکۀ اجتماعی فیس بوک، در واکنش به این پیام دونالد ترمپ گفته که آنها در حال حذف اطلاعات نادرست در مورد بیماری کووید - ۱۹ هستند و این پست رئیس جمهور را حذف کردند.

این پست آقای ترمپ از طریق تویتر نیز به اشتراک گذاشته شده بود، اما این شبکه آنرا پست گمراه‌کننده خوانده، حذف کرد.

شبکۀ اجتماعی فیس بوک دیروز (سه شنبه ۶ اکتوبر) همچنان گفت، صفحات فیس بوک، گروه‌ها و حساب های اینستاگرام را که به گسترش "تئوری‌هایی توطئه" می پردازند، نیز از بین خواهد برد. این تئوری ها شامل نظریه‌های نیز می‌شود که به کیو اننون"QAnon"مشهور است و در محور آن شخص ناشناسی قرار دارد که گویا در داخل دولت کار می‌کند تا به اصطلاح "دولت پنهان" را از بین ببرد.

"تئوری‌های توطئه" به نظریه‌های اطلاق می‌شود که توضیح معیاری یک رویداد را رد می‌کند، در عوض یک گروه یا سازمان مخفی را به اجرای طرح مخفی در آن رویداد، مسئول می‌داند.

فیس بوک دو ماه پیش برای جلوگیری از گسترش "تئوری‌های توطئه" در صفحات این شبکۀ اجتماعی اقداماتی را اعلام کرده گفت، در گام نخست ۱۵۰۰ صفحه و گروه‌های فیس بوک را برای همیشه مسدود ساخته که "تئوری های توطئه" را پخش می‌کردند.

آرشیف
آرشیف

فیس بوک می‌گوید، اینک سیاست حذف اطلاعات نادرست از طریق این شبکۀ اجتماعی را توسعه داده و بعد از این اگر کسی اطلاعات نادرست و گمراه کننده را در مورد همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید – ۱۹ نشر کند، حساب وی مسدود و از بین برده خواهد شد.

به گفتۀ این شرکت، اما این کار به وقت نیاز دارد و در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت. فیس بوک می‌گوید، برای مسدود ساختن و حذف کامل حساب کاربران، عوامل مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی تویتر و ردیت(Reddit) قبلاً حساب‌هایی کاربرانی را مسدود ساخته اند که "تئوری های توطئه"را نشر می‌کردند.

XS
SM
MD
LG