لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۰

تایمز آف اندیا درباره سفر عبدالله عبدالله به هند پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان

روزنامۀ تایمز آف اندیا به سفر چهار روزه عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به هند پرداخته است.

  • تایمز آف اندیا

آقای عبدالله روز سه‌شنبه وارد دهلی نو شد، او در تویترش نوشته که در این سفرش با مقام‌های هندی در مورد روند صلح افغانستان بحث خواهد کرد. تایمز آف اندیا در ادامه نوشته که حکومت هند رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را رسماً به دهلی نو دعوت کرده تا در مورد گفتگوهای روان صلح در قطر صحبت کند.

پس از ایجاد حکومت جدید در افغانستان این نخستین سفر آقای عبدالله به هند است. دهلی نو در مورد نقش پاکستان در روند صلح افغانستان نگران است.

تایمز آف اندیا نوشته که عبدالله عبدالله هفتۀ پیش به اسلام آباد سفر کرد و تحولات اخیر در روند صلح کشورش را با مقام‌های پاکستان در میان گذاشت.

این سفر آقای عبدالله به دهلی نو در حالی صورت گرفته که نماینده‌های دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر تلاش دارند تا به یک توافق صلح دست یابند.

این گفتگوها در ۱۲ سپتمبر امسال در دوحۀ قطر آغاز شد که در مراسم افتتاحیه آن ایس جی شنکر وزیر خارجۀ هند هم از طریق ویدیو کنفرانس اشتراک کرد. او در سخنرانی خود گفت که این گفتگوها باید به رهبری و مالکیت افغا‌ن‌ها انجام شود و در آن حقوق اقلیت ها و زنان در نظر گرفته شود.

عبدالله عبدالله در آستانۀ سفرش به هند گفته بود که هند همکار استراتیژیک افغانستان است و به گونه‌ای دوام‌دار با حکومت و مردم این کشور همکاری کرده. پس از سرنگونی رژیم طالبان در افغانستان از سال ۲۰۰۱ به این‌سو، هند بیش از دو میلیارد دالر را در پروژه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کرده‌اند.

  • نیو اندین ایکسپرس

نیو اندین ایکسپرس در مورد نجیب تره کی یک عضو تیم ملی کرکت افغانستان مطلبی نوشته. او روز سه‌شنبه به سن ۲۹ سالگی درگذشت.

او حدود یک هفته پیش بر اثر حادثۀ ترافیکی زخمی شده بود و امروز در اثر آن در شفاخانه درگذشت. نجیب تره کی در ۱۳ مسابقۀ بین‌المللی یک روزه از سوی افغانستان اشتراک کرده بود.

نیواندین ایکسپرس نوشته که نجیب تره کی در ۲۴ مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی در برابر تیم ایرلند در کمپلیکس ورزشی شهر نویدای هند شرکت کرده بود.

نشریه کرکتر هم در مورد درگذشت نجیب تره کی نوشته و به بازی اخیر او پرداخته که در مسابقات لیگ اشپگیزه در برابر تیم مس عینک بود و در آن 32 دوش را انجام داد. اما تیم او در این بازی در برابر "د کابل بازان" شکست خورد.

XS
SM
MD
LG