لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۴

بازداشت ۳ مرد در پیوند به تجاوز جنسی بالای یک دختر ۱۳ساله در تخار


بازداشت ۳ مرد در پیوند به تجاوز جنسی بالای یک دختر ۱۳ساله در تخار
بازداشت ۳ مرد در پیوند به تجاوز جنسی بالای یک دختر ۱۳ساله در تخار

پولیس تخار می‌گوید سه مرد را در پیوند به تجاوز جنسی بالای یک دختر ۱۳ساله بازداشت کرده‌اند و دختری که به گفته پولیس این ولایت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است به خانه امن منتقل کرده‌اند.

پولیس تخار می‏‌گوید یک دختر ۱۳ ساله را از نزد سه مرد که گفته می‏‌شود بالای این دختر به تکرار تجاوز کرده اند، نجات داده و مردان را بازداشت کرده است.

عبدالخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار در زمینه به رادیوآزادی گفت: "یک دخترک تخمیناً سن ۱۳ ساله. که پدر این دختر معتاد بوده. دوماه می‌شده که پیش همین دو سه نفر دست‌به‌دست می‌شده. خوشبختانه دیروز در ساحه پُل گاومالی در یک ریکشان تیر می‌شده‌اند، پولیس این‌ها را شناسائی و گرفتار کرده‌اند. در پیوند به این قضیه سه نفر بازداشت شده‌اند. سه نفر دیگر را این دختر قلم‌داده است که آنها تحت پی‌گرد پولیس هستند. این دختر از ساحه نهرچمن تالقان است و سه نفر که هم بازداشت شده‌اند از همین شهر تالقان هستند."

تجاوز جنسی بالای یک دختر در ولایت تخار
تجاوز جنسی بالای یک دختر در ولایت تخار

دختری که به گفته مقام‎ها پولیس تخار، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته حالا در خانه امن است، اما پولیس تخار به خبرنگاران اجازه گفت‌وگو با این دختر را ندادند.

محمداعظم افضلی مُنشی شورای ولایتی تخار می‌گوید که برعلاوه افراد بازداشت شده، منسوبین پولیس این ولایت نیز از این دختر خُرد سال استفاده جنسی کرده اند.

آقای افضلی می‌افزاید: "از دیرزمان به این‌طرف توسط افراد و اشخاص حتا در صف پولیس هم کسانی وجود داشته که از این طفلک بی‌چاره سو استفاده جنسی می‌کرده و در محافل این خترک را می‌رقصاندند. «تابلیت K» و موادمخدر به او استفاده می‌کرده‌اند و او را متعاد ساخته بودند."

اما عبدالخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخارمی‌گوید که این دختر در اظهاراتش از پولیس نام نه بُرده است.

او گفت:"سه نفر در پیوند به این قضیه گرفته شده است. دختربالای سه نفر دیگر هم ادعا دارد که او سه نفر را قلم‌داده است. هیچ کدام اینها پولیس نیست. پولیس قطعاً در این قضیه دخیل نبوده. بلکه افراد عادی و ملکی هستند. تلاش به این است که او سه نفر هم بازداشت شود. هرآنکس که در این قضیه دخیل باشند پولیس تخار مکلف است که تا آنها را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد."

برخی از فعالان حقوق بشر، از مقام‌‌های محلی این ولایت خواسته‌‏اند که عاملان این قضیه را به کیفر اعمال‌شان برسانند.

ازجانبِ هم مسئولان دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در زون شمال‌شرق در این مورد ابراز نگرانی کرده، و تأکید می‌کنند که این قضیه را به‌گونه جدی پی‌گیری می‌کنند.

سیدحفیظ‌الله فطرت رئیس کمیسیون یادشده به رادیوآزادی گفت: "واقعاً این حادثه خطرناک و دلخراش را ما هم شنیدیم و یکی دو مورد دیگر هم وجود داشت به ارتباط اطفال در ولایت تخار. در مجموع نقض‌های حقوق‌بشری اطفال در زون شمالشرق مایع نگرانی ما است. ما در راستائی پی‌گیری این قضایا جدی هستیم و برمبنای قانون این را دنبال می‌کنیم."

خواستیم که در این مورد دیدگاه ریاست امور زنان تخار را نیز با خود داشته باشیم، اما به تماس‌های تلیفونی ما پاسخ نداد.

XS
SM
MD
LG