لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۶

بانک جهانی: درسال جاری میلادی فقر شدید در جهان افزایش خواهد یافت


 بانک جهانی
 بانک جهانی

بانک جهانی همزمان با شیوع کرونا افزایش ناداری شدید را درسال جاری درجهان پیش‌بینی میکند.

بانک جهانی پیش‌بینی می‌کند که از دو دهه گذشته برای نخستین بار فقر و ناداری شدید در جهان درسال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

این بانک روز چهارشنبه گفت شیوع کرونا با عوامل دیگری چون ادامه جنگ‌ها درجهان و تغییر اقلیم که تلاش‌های کاهش فقر را از قبل کند می‌ساخت پیوسته است.

بانک جهانی پیش‌بینی می‌کند که شیوع کووید-۱۹، ۸۸ میلیون دیگر از جهانیان را به ۱۱۵ میلیونی که درفقر شدید به‌سر می‌برند خواهد افزود و با در نظرداشت شدت انقباض اقتصادی شمار مجموعی آنها تا سال ۲۰۲۱ به تقریباً ۱۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.

آرشیف
آرشیف

کسانیکه روزانه کمتراز ۱.۹ دالریا ۱۴۵ افغانی به حساب امروزمصرف می‌کنند در کتگوری فقر شدید قرار می‌گرند و به اساس گزارش فقر و شراکت رفاه که هردوسال یک‌بار نشر می‌شود امکان دارد که چنین فقر درسال جاری ۹.۱ تا ۹.۴ فیصد از نفوس جهان را شامل شود. به این معنی که جهان به سال ۲۰۱۷ که میزان فقرشدید آن‌زمان ۹.۲ فیصد بود خواهد برگشت.

اگرویروس کرونا درجهان منتشر نمی‌شد انتظار می‌رفت که میزان فقر شدید در جهان درسال جاری میلادی به ۷.۹ فیصد کاهش یابد.

گزارش می‌افزاید که یک تعداد زیاد مردم در کشوهای به فقر شدید دچار خواهند شد که اکنون هم میزان بلند فقر و ناداری دارند.

گزارش پیش‌بینی می‌کند که یک شمار قابل ملاحظۀ مردم در تعدادی از کشورهای که درآمد متوسط دارند زیرخط فقر شدید قرار خواهند گرفت.

بانک جهانی می‌گوید بعد از یکجا شدن شیوع کرونا با فشارهای جنگ و تغییر آب و هوا هدف پایان بخشیدن به فقر درجهان بدون اقدامات سریع ، مهم و اساسی درسال ۲۰۳۰ تحقق نخواهد یافت و با فرارسیدن سال ۲۰۳۰ میزان فقر و ناداری درجهان ۷ فیصد خواهد بود.

XS
SM
MD
LG