لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

روزنامه‌های کابل روی افزایش جرایم جنایی در این شهر تمرکز کرده اند


روزنامه‌های کابل
روزنامه‌های کابل

روزنامه هشت صبح در رابطه به افزایش جرایم جنایی در شهر کابل نوشته است.

  • هشت صبح

روزنامه با اشاره به طرح جدید وزارت داخله نوشته این وزارت شماری از گروه‌های جنایت‌کار، قاتلان و زورگویان را بازداشت کرده است، اما واقعیت روزمره زندگی مردم در شهرهای بزرگ افغانستان می‌رساند که جرم و جنایت هنوز هم ادامه دارد و ظاهراً به دشواری لاعلاجی مبدل شده است.

روزنامه نوشته است این طرح نه‌تنها اینکه ناکارا است بلکه رویدادهای جنایی روز به روز در حال افزایش اند.

به باور نویسنده هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور با ناامنی‌های اخیر پیوند دارد، اما این‌ها سبب نمی‌شوند که حکومت افغانستان از مسئولیت شانه خالی کند.

روزنامه هشت صبح تاکید کرده است بی‌توجهی حکومت به ناامنی‌ها و افزایش جرایم جنایی سبب شده تا مردم از اعمال حکومت ناراضی شوند و آهسته آهسته اعتماد شان‌را نسبت به حکومت از دست بدهند.

  • مسیر

روزنامه مسیر هم در پیوند با ناامنی‌های اخیر در ولایات مختلف به‌شمول کابل ابراز نگرانی کرده است.

روزنامه نوشته است در این اواخر کابل همه روزه شاهد جرایم جنایی است، اما حکومت برای جلوگیری آن هیچ اقدامی نکرده است.

سرمقاله‌نویس ادعا کرده است پس از خواست‌ها، فریاد‌ها و شکایات مردم اینقدر گفته شده که در شورای امنیت در این مورد بحث صورت گرفته است و وزیر داخله به چند حوزه امنیتی رفته و عکس‌های نمایشی گرفته است.

به گفتۀ سرمقاله‌نویس این کار سبب شده تا اعتماد مردم نسبت به پولیس و در مجموع بر حکومت کم شود و آهسته آهسته از حکومت در راستایی تامین امنیت ناامید شوند.

  • هیواد

و روزنامه هیواد پرسیده است که برای تامین ثبات و امنیت در کابل چه باید شود؟

روزنامه نوشته است در کنار دزدان مسلح فعالیت‌های مخالفین مسلح و قتل‌های هدف‌مند از سوی آنان هم بیشتر شده است.

روزنامه تاکید کرده است که وزارت داخله باید در این مورد جداً عمل کند تا در سراسر افغانستان به‌شمول کابل امنیت تامین گردد.

نویسنده نوشته است برای این مسئله هرارگان مسئولیت‌های خود را دارد و قانون باید بالای همه یک‌سان عملی گردد به گفته نویسنده در غیر آن وضعیت بیشتر از این خراب‌تر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG