لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

یک شرکت دواسازی در امریکا آزمایش‌ واکسین ضد ویروس کرونا را متوقف کرد


آرشیف
آرشیف

شرکت جانسون اند جانسون یکی از شرکت‌های دواسازی مستقر در ایالات متحده است. این شرکت از چند شرکت انگشت شماریست که ادعا کرده اند واکسین بالقوه ضد ویروس کرونا را تهیه می‌کنند.

این شرکت در اعلامیه‌ای دیروز ۱۲ اکتوبر گفت، به دلیل بیماری نامعلوم در یک داوطلب که رویش واکسین تطبیق می‌شود، مرحله سوم تهیه واکسین را به گونه‌ای موقت متوقف کرده.

به گفـتۀ این شرکت، توقف‌های موقتی در چنین آزمایش‌های بزرگ که هزاران نفر در آن شرکت می‌کنند، طبیعی است.

اما شرکت جانسون اند جانسون در مورد بیماری که باعث توقف آزمایش واکسین کرونا شده چیزی معلومات نداده است.

پس از کار روی ایجاد واکسین ضد ویروس کرونا این شرکت اعلام کرد که واکسین تهیه شده را بالای شصت هزار داوطلب تطبیق می‌کند که نتایج آن تا آخر سال‌جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۱ روشن خواهد شد.

همچنان شرکت دواسازی آسترازینکا مستقر در بریتانیا هم در ماه سپتمبر امسال به دلیلی مشابۀ آزمایش‌های طبی‌اش را بالای واکسین ضد ویروس کرونا متوقف کرد.

این اقدام باعث شد که مرحله سوم آزمایش این واکسین در برخی کشورها متوقف شود اما بعداً این آزمایش در بریتانیا، برازیل، افریقای جنوبی و هند ازسرگرفته شد.

از شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین گزارش شد. گسترش این ویروس در حال حاضر در این کشور بگونه چشمگیری کاهش یافته. اما مقام‌ها دیروز دوشنبه از دوازده مورد جدید این ویروس در شهر شرقی چنگدو خبر دادند.

پس از این اعلام، مقام‌ها گفتند همه ۹ میلیون نفوس این شهر باید آزمایش کووید-۱۹ شوند.

پیش از این همۀ باشنده‌های شهر ووهان چین هم بگونه دسته جمعی آزمایش کرونا شده بودند، همچنان از آزمایش چندین میلیون نفر در شهر‌های پیکینگ و اورمچی هم گزارش شده بود.

روش چین برای آزمایش دسته جمعی جمعیت بزرگ به این کشور کمک کرده تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند.

برخلاف چین، با آمدن فصل خزان بیشتر کشورهای جهان از افزایش موارد جدید ویروس کرونا خبر داده اند.

به دلیل بازگشایی بخش‌های بزرگ اقتصاد و بازگشایی مکتب‌ها و پوهنتون‌ها، موارد جدید همه‌گیری ویروس کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی به ثبت رسیده که باعث شده مقام‌ها محدودیت‌ها برای گشت‌وگذار مردم را از سرگیرند.

XS
SM
MD
LG