لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

ستارز اند سترایپس به حمله هوایی نیروهای امریکایی بر طالبان در هلمند پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان
  • ستارز اند سترایپس

ستارز اند سترایپس در مورد حمله‌های هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع گروه طالبان در ولایت هلمند نوشته است.

روزنامه نوشته که با وجود امضای توافق میان امریکا و طالبان در ۲۹ فبروری امسال، طیاره‌های امریکایی به تازگی بر گروه طالبان در هلمند حمله کردند.

اما این حمله‌ها زمانی صورت گرفت که این گروه نخست نیروهای افغان را هدف قرار داد.

ستارز اند سترایپس در ادامه نوشته، در توافق‌نامه گفته شده در صورتی‌که بر نیروهای امنیتی افغان حمله شود، نیروهای امریکایی از آن‌ها دفاع خواهند کرد.

در ادامه به نقل از سانی لگیت سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌خوانیم که گفته، جنرال سکات میلر فرمانده نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان از طالبان خواسته که حمله‌های‌شان را به گونه‌ی فوری در هلمند توقف دهند و در دیگر نقاط این کشور هم خشونت‌ها را کاهش دهند.

به نوشته ستارز اند سترایپس، با وجود تشدید جنگ در افغانستان، ایالات متحده به تعهد اصلی خود با طالبان عمل می‌کند و تا ماه می سال آینده همۀ سربازانش را از این کشور بیرون خواهد کرد.

اما دونالد ترمپ رئیس جمهور با نادیده گرفتن جدول زمانی تعیین شده در توافق‌نامه هفتۀ گذشته در تویترش نوشت که "باید مردان و زنان شجاع باقی‌مانده‌ی خود در افغانستان را تا کرسمس به خانه برگردانیم."

روزنامه نوشته، اظهارات ترمپ نگرانی‌هایی را در پنتاگون و وزارت خارجه امریکا به میان آورده که خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان می‌تواند بر توافق احتمالی صلح میان دولت افغانستان و طالبان تأثیر کند.

  • ستار

ستار روزنامه دیگریست که به درگیری پیشین در هلمند اشاره کرده و نوشته که بین مکبین در سال ۲۰۰۸ میلادی هدف انفجار ماین در هلمند قرار گرفت.

این سرباز بریتانیایی به روزنامۀ ستار گفته که پس از رویداد هلمند در ۲۰۰۹ میلادی در مسابقۀ دوش در لندن سهم گرفت که در نتیجه شاروال منطقۀ کارت معلولیتش برای استفاده از پارکینگ موترش را از او گرفت.

روزنامه نوشته که این سرباز در انفجار ماین در هلمند یک پای و یک دستش را از دست داده و در دوش ماراتون با پای مصنوعی اشتراک کرده بود.

او که ۳۳ سال دارد در تویترش نوشته که در ده سال گذشته حداقل چهار بار خواهان اخذ کارت معلولیت برای پارکینگ موترش شده، اما هر بار از سوی شاروال پلیمونت پاسخ منفی دریافته است.

روزنامه ستار نوشته که وکیل منطقه به مکبین وعده همکاری سپرده که مشکلش را هرچه زودتر حل خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG