لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

ترمپ و بایدن به پرسش‌های رای‌دهندگان پاسخ دادند


دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پنجشنبه شب در دو برنامه جداگانه پس از لغو مناظره مجازی، دونالد ترمپ رئیس جمهور و نامزد جمهوریخواه برای شصت دقیقه از تلویزیون " ان بی‌سی" از شهر میامی ایالت فلوریدا و جوبایدن معاون پیشین ریاست جمهوری و نامزد دموکرات از طریق شبکه تلویزیونی "‌ای بی‌سی" از شهر فلادلفیای ایالت پنسیلوانیا به پرسش‌های رای‌دهندگان پاسخ دادند.

صحبت‌ تلویزیونی بایدن ۳۰ دقیقه بیشتر از صحبت‌ ترمپ طول کشید.

دو نامزد بیشتر در مورد مبارزه امریکا با همه‌گیری ویروس کرونا پرداختند که جو بایدن در آن اقدام‌های اداره ترمپ در مبارزه با این ویروس را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ترمپ هم از تجربه خود در مورد مصاب شدنش به این بیماری توضیح داد و گفت دو هفته قبل زمانی‌که به شفاخانه بستری شد داکتران تشخیص کردند که ریه‌های او کمی آلوده با ویروس شده.

اما او پاسخ در مورد پرسش که چرا جلسات را راه اندازی کرد که بسیاری مردم در آن از ماسک استفاده نکرده بودند، خودداری کرد.

اما او تاکید کرد که کشورش در حال مهار ویروس کرونا است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا

ترمپ همچنان برای اولین بار گفت که نتایج انتخابات عادلانه را می‌پذیرد اما او تاکید کرد که می‌خواهد این انتخابات عادلانه برگزار شود.

از سوی دیگر جو بایدن رقیب انتخاباتی ترمپ از حزب دموکرات سخنان دیشبش را با انتقاد از برخورد اداره ترمپ در مبارزه با ویروس کرونا آغاز کرد.

او گفت، رئیس جمهور امریکا در این مورد مسئولیتش را به درستی انجام نداده بلکه به گفتۀ او بیشتر روی عکس‌العمل بازار سهام تمرکز کرده است.

بایدن پرسید که چرا ترمپ برای تصویب بسته کمکی به امریکایی‌ها آسیب دیده بخاطر همه‌گیری ویروس کرونا با کانگرس این کشور توافق نمی‌کند.

قرار است دو نامزد ریاست جمهوری امریکا در یک مناظرۀ رو در رو در ۲۲ اکتوبر در شهر نشویل ایالت تنیسی با هم مقابل شوند.

جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا

جو بایدن گفت که قصد دارد در این مناظره شرکت کند اما به شرط آن که دونالد ترمپ پیش از اشتراک در آن آزمایش ویروس کرونا را انجام دهد.

ترمپ در مورد این که آیا او پیش از اشتراک در مناظره ۲۹ سپتمبر با بایدن آزمایش طبی ویروس کرونا کرده بود یا خیر گفت شاید آزمایش کرده باشد شاید هم نه.

قرار بود مناظره دیشب هم میان دو نامزد رو در رو برگزار شود اما برگزار کننده‌ها گفتند که برای حفظ سلامتی اشتراک کننده این مناظره را بگونه مجازی برگزار می‌کنند که با انتقاد رئیس جمهور ترمپ روبرو شد و گفت که هرگز با برگزاری مناظره‌های مجازی توافق نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG