لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

هیواد: جنگ هلمند را پاکستان رهبری می‌کند


آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل
آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر به بررسی سپردن مسئولیت تامین امنیت شهر کابل به امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور و جنگ هلمند پرداخته‌اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر پرسیده است چرا معاون اول رئیس جمهور مسئول تامین امنیت کابل شود؟ سرمقاله‌نویس اگرچه این اقدام را گامی مثبت اما "نگران‌کننده" دانسته و این پرسش را مطرح کرده که چرا مسایلی مانند امنیت شهر کابل به صورت مستقیم برعهده معاون اول رئیس جمهور گذاشته شود.

اما نویسنده مسیر این اقدام را پرسش‌برانگیز دانسته و نوشته است زمانی که در کابل آمران حوزه‌های امنیتی پولیس و وزارت داخله وجود داشته باشد، پس چرا معاون اول رئیس جمهور در این مسئله دخالت کند.

مسیر تاکید کرده است که اگر مشکل این است که مقامات صلاحیت ندارند، باید به آنان صلاحیت داده شود و اگر مشکل دیگری وجود دارد، باید حل شود تا هر مقام و نهادی کار خود را انجام دهد و افراد دیگر در کارش مداخله نکند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی هم با اشاره با تامین امنیت شهر کابل نوشته است که برای تامین امنیت شهر کابل مردم هم مسئولیت دارند که باید دست به کار شوند و برای شناسایی جنایتکاران همکاری کنند.

روزنامه افزوده که مسئولیت دو هفته‌ای تامین امنیت شهر کابل در حالی به معاون اول رئیس جمهور سپرده شده که کابل به شهری ناامن مبدل شده که با واکنش‌های تند مردم در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شده است.

آرمان ملی اما تاکید کرده است که شماری جوانان به دلیل بیکاری دست به چنین اعمال می‌زنند و زمانی که برای آنان زمینه‌ کاری مساعد شود سطح جرایم هم کاهش می‌یابد.

  • هیواد

روزنامه هیواد در سرمقاله خود با اشاره به جنگ هلمند ادعا کرده است این تهاجم را پاکستان رهبری می‌کند. استدلال این روزنامه دولتی این است که اجساد شبه‌نظامیان پاکستانی در میدان‌های نبرد دیده می‌شوند.

نویسنده هیواد همچنین افزوده که در حمله هلمند بیشتر مردم و تاسیسات ملی آسیب دیده‌اند، هزاران خانواده بیجا شده‌اند و به کمک‌های عاجل نیاز دارند.

به نوشته روزنامه، حمله به هلمند در حالی صورت می‌گیرد که نماینده‌های طالبان در قطر برای مذکره حاضر شده‌اند، اما هنوز هم مذاکرات رسمی با هیئت حکومت آغاز نشده است.

XS
SM
MD
LG