لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

در انفجار موتربمب در غور ۱۴ تن کشته و ۱۱۹ تن زخمی شدند


انفجار موتربمب در غور ۱۲ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:48 0:00

انفجار موتربمب در غور ۱۲ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت

حوالی ساعت ده بجه صبح امروز یکشنبه (۲۷ میزان) فیروزکوه مرکز ولایت غور شاهد انفجار نیرومند بود. این انفجار در تقریباً ۱۰۰ متری فرماندهی پولیس غور در مقابل درب آمریت شهدا و معلولین و ریاست امور زنان این ولایت صورت گرفت.

عبدالوکیل متوکل از شاهدان این رویداد می‌گوید: "داخل شهدا و معلولین ۴۰ الی ۵۰ نفر بود کسی نمی‌داند دیگر کارمند‌های آن همه معلول شدند کسی کشته نشد اما آنجا زیر دیوار زیاد معلوم می‌شد که نفرها تکه تکه شده دیوار‌ها فروریخته."

امان الله وفایی راننده ریاست امور زنان نیز این انفجار را وحشت‌ناک توصیف می‌کند: "وضعیت بیخی قابل تعریف نیست وقتی انفجار شد از دفتر بیرون شدیم به جاده مکمل تکه‌های آدم‌ها افتاده بود تقریباً ۱۰ الی ۱۲ نفر خودم دیدم تکه تکه شده بودند جسد‌ها زیر دیوار‌ها شده بود."

در شفاخانه ولایتی غور همه برای پیدا کردند وابسته گان‌شان چشم انتظار هستند. گل هوس مادر پیری که شاید به راحتی نتواند بیرون از خانه برود اما امروز برای دیدن پسر و وابسته گانش آمده است.

او می‌گوید: " یک زخمی پسرم و زخمی دیگر دامادم است و کشته بچه کاکایم است تا هنوز نمانده اند که آنها را ببینم، مستری خانه داشتند که کشته شده اند."

مسئولان در شفاخانه ولایتی غور می‌گویند که ۱۴ کشته و ۱۱۹ زخمی به این شفاخانه انتقال یافته اند که وضعیت برخی زخمیان وخیم است.

انفجار در غور
انفجار در غور

عبدالطیف رحیمی سرپرست ریاست صحت عامه ولایت غور گفت: "تعداد شهید‌های ما ۱۴ نفر شده و زخمیان ما ۱۱۹ نفر و یک تعداد مریضان به مراقبت‌های جدی فعلاً در عملیات خانه هستند و شاید بیشتر شود."

وحیدالله نظامی فرمانده پولیس غور می‌گوید که طالبان پس از متحمل شدن تلفات در عملیات‌های مختلف، صبح امروز این حمله را به هدف انتقام گیری انجام دادند: "صبح امروز ساعت ۱۰ یک موتربمب در سرک عمومی نزدیک دیوار قوماندانی تقریباً ۱۰۰ متری فاصله دارد به وقوع پیوست، چند روز می‍شد که چندین عملیات ما داشتیم دشمن بسیار تلفات داشت کاری نتوانست امروز با کار وحشیانه خود که به تعداد ۳۵ نفر نیروهای امنیتی پولیس از اثر شیشه زخمی داریم تعداد ۶۵ نفر ملکی و ۱۲ نفر شهید داریم."

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفته است انفجار امروز در غور بیانگر انتخاب استراتژی جنگی از سوی طالبان است.

تا اکنون مسئولیت این رویداد را کسی یا گروه به عهده نگرفته است.

مسئولان در ریاست امور زنان ولایت غور ادعا می‌کنند که هدف این موتربمب ریاست امور زنان این ولایت بوده است.

XS
SM
MD
LG