لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۹

ترمپ و بایدن در ۴ ایالت امریکا کمپاین کردند


دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا و رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن دیروز یکشنبه را در دو گوشۀ دور امریکا گذشتانده، در مراسم نیایش کلیساها شرکت داشتند و خواهان آرای مردم در مناطقی شدند که در آنها در انتخابات چهار سال قبل آرای زیاد نبرده بودند.

ترمپ که مشغول کمپاین در ایالت‌های غربی امریکاست دیروز یکشنبه در نوادا بود و توقفی در کالیفرنیا هم داشت.

ترمپ جمهوریخواه که در آغاز این ماه به سبب ابتلا به کرونا برای مدتی از کمپاین انتخاباتی‌اش دور ماند، برای تلافی زمان از دست رفته تلاش می‌کند و کمپاینش به شدت ادامه دارد. قرار است وی امروز دوشنبه هم در محلات دیگر نوادا هم به کمپاین خود ادامه دهد.

او تلاش‌های دیروز خود را با دیداری از کلیسای لاس‌وگاس آغاز کرد، بعد به کالیفرنیا رفته و سپس به کارسون سیتی رفت، شهریکه از سال ۲۰۰۴ به این طرف در آن به نفع یک جمهوریخواه رای داده نشده است.

وی در سخنرانی کوتاه‌اش در کلیسای لاس‌وگاس گفت "رفتن به کلیسا را دوست دارد و افتخار می‌کند که آنجاست." ترمپ همچنان مشتی از نوت‌های بیست دالری را در صندوق خیریۀ کلیسا ریخت.

جو بایدن رقیب دموکرات ترمپ قبل از آنکه برای کمپاین به کارولینای شمالی برود، در شهر آبایی‌اش دلاوِر بود. در کارولینای شمالی از سال ۲۰۰۸ به اینطرف به نفع یک دموکرات رای داده نشده است.

بایدن با خود یک تسبیح داشت که به گفته خودش همیشه آنرا در جیب دارد. او با تاکید روی اعتقادات مذهبی خود گفت، برای حفظ جانش دعا نمی‌کند، بلکه از خداوند می‌خواهد به وی توفیق دهد تا توان دیدن مشکلات مردم را داشته باشد.

قابل ذکر است که تا حال ۲۸ میلیون امریکایی آرای شانرا یا از طریق آنلاین یا در مراکز رای‌دهی داده اند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ سوم ماه نومبر برگزار شود.

XS
SM
MD
LG