لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

شمار سربازان کشته شده افغانستان در تخار، به ۴۳ تن افزایش یافت


شمار سربازان کشته شده افغانستان در نبرد با طالبان در ولایت تخار، به ۴۳ تن افزایش یافته است.  
شمار سربازان کشته شده افغانستان در نبرد با طالبان در ولایت تخار، به ۴۳ تن افزایش یافته است.  

به گفته ی مسئولان صحی شمار سربازان کشته شده افغانستان در نبرد با طالبان در ولایت تخار، به ۴۳ تن افزایش یافت.

در باره تلفات نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان در ولایت تخار، گزارش‌های ضد و نقیض پخش می‌شود.

حفیظ‌الله صافی سرطبیب شفاخانه حوزه‌ای ولایت تخار به رادیو آزادی می‌گوید که، تا حال ۴۳ جسد نیرو‌های امنیتی و دفاعی، به این شفاخانه منتقل شده است.

آقای صافی افزود: "تا حال ۴۳ جسد نیرو‌های امنیتی و دفاعی آورده شده است، ۹ زخمی هم انتقال داده شده اند، بقیه اجساد ممکن از ساحه انتقال شده باشند و در این مورد ما معلومات نداریم."

به گفته او در میان کشته شده‌گان، برخی اعضای قطعه خاص ۹۹۹ و پولیس شامل اند.

روز چهار شنبه مقام‌های محلی گزارش دادند که در نتیجه ی حمله‌های طالبان در ولسوالی‌های خواجه غار و بهارک تخار، شماری از سربازان به شمول آمر امنیت پولیس، کشته شده اند.

راز محمد دوراندیش آمر امنیت پولیس
راز محمد دوراندیش آمر امنیت پولیس

جواد هجری سخنگوی والی تخار گفته است، راز محمد دوراندیش آمر امنیت پولیس برای کمک به سربازان به منطقه مسجد سفید رفته بود که این حادثه رخ داد.

طالبان مدعی شده اند که در این رویداد، شماری زیادی سربازان افغان کشته شده اند.

هرچند وزارت‌های داخله و دفاع در باره ی تلفات این رویداد، آماری را شریک نمی‌کند اما طارق آرین سخنگوی وزارت داخله طالبان را به حمله تهدید کرده است.

آقای آرین گفت"بدبختانه طالبان در این اواخر حمله‌های خود را افزایش داده اند، روز گذشته نیرو‌های امنیتی در تخار تلفات داشتند، اما تلاش ما این است که در هر منطقه ی افغانستان پاسخ طالبان را بدهیم، برای سربازان خود تجهیزات برسانیم و در این باره ما جدی هستیم."

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله

علاوه از تخار، رادیو آزادی دریافته که در ده روز گذشته در هشت ولایتی که جنگ‌ها شدت یافته، تا حال ۷۵ نیروی امنیتی کشته شده اند. این را برخی مقام‌های محلی به رادیو آزادی گفته اند.

این در حالی است که به دنبال شدت جنگ در افغانستان، امریکا و برخی کشور‌های متحد افغانستان خواستار کاهش خشونت‌ها شده اند، چیزی که تا هنوز نشده است.

XS
SM
MD
LG