لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۴

روزنامه دان به نگرانی پاکستان در باره روابط هند با افغانستان پرداخته است


روزنامه‌های جهان
روزنامه‌های جهان

شماری از روزنامه‌های پاکستانی در مورد اظهارات اخیر صدراعظم آن کشور عمران خان نوشته اند که به روز دوشنبه در مراسم گشایش سمینار دو روزه تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و پاکستان ابراز کرد.

  • دان

روزنامۀ انگلیسی زبان دان به نقل از عمران خان نوشته که گفته، پاکستان نگران است که هند از افغانستان برای بی‌ثبات ساختن کشورش استفاده کند.

او افزوده که تصمیم گرفته اند، از آرزوهای مردم افغانستان حمایت کنند، زیرا به‌گفتۀ او آینده منطقه وابسته به روابط و همکاری‌های افغانستان و پاکستان است.

مقام‌های افغان تا حال در مورد این اظهارات عمران خان چیزی نگفته اند.

ولی در گذشته چنین اظهاراتی تلاش برای توجیه مداخله پاکستان در امور افغانستان خوانده شده بود.

این همه در حالیست که یک هیئت افغان به ریاست میر رحمان رحمانی رئیس ولسی جرگه در حال حاضر مشغول دیدار از اسلام‌آباد است و با مقام‌های پاکستانی در مورد صلح و دیگر مسایل دو جانبه صحبت می‌کند.

  • عرب نیوز

نشریۀ آنلاین عرب نیوز مقاله‌ای را در مورد کشته شدن یک عضو مهم القاعده در افغانستان به نشر رسانده و نوشته که ابو محسن‌المصری کسی بود که ایالات متحده برای گرفتاری یا کشته شدنش از دیری به این‌طرف تلاش داشت.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اخیراً گفت که المصری را در جریان عملیات خاص در ولسوالی اندر ولایت غزنی کشته اند.

به نوشتۀ مقالۀ عرب نیوز، کریس میلر رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریزم در امریکا، کشته شدن المصری در افغانستان را تأیید کرده و آن را ضربه‌ی جدی به شبکۀ القاعده خوانده است.

  • دفنس پست

دفنس پست هم در شماره اخیرش مطلبی را در مورد کشته شدن المصری نشر کرده و از قول یک مقام استخباراتی افغان نوشته که گفته، یک همکار المصری در جریان این عملیات خاص گرفتار شده‌است.

دفنس پست از قول رحیم‌ یوسفزی یک خبرنگار پاکستانی نوشته که گفته "باوجود آن‌که المصری زیاد مشهور نبود، ولی کشته شدنش نمایان‌گر این است که القاعده هنوز هم در منطقه فعال است."

  • ملتری تایمز

ملتری تایمز نیز در شمارۀ اخیرش مقالۀ را در مورد افغانستان به نشر رسانده و در آن از حمله‌ی هوایی نیروهای امریکایی در میدان وردک یاد کرده که گفته می‌شود در آن حد اقل ۵ طالب مسلح کشته شدند.

به نوشتۀ نشریه، این حادثه یک هفته بعد از آن رخ داد که جنرال سکات میلر قوماندان قوای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت که نیروهای امریکایی تلاش می‌کنند توافق ماه فبروری‌شان با طالبان حفظ شود و این‌که خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابد.

XS
SM
MD
LG