لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۵

وزارت دفاع افغانستان: یک قوماندان ارشد طالبان در هلمند کشته شد


نیروهای امنیتی افغانستان در نبرد هلمند
نیروهای امنیتی افغانستان در نبرد هلمند

حکومت افغانستان از پیشروی در جنگ هلمند و کشته شدن یک قوماندان ارشد طالبان خبر می‌دهد.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید، در عملیات دیروز چهارشنبه (۷ عقرب) در هلمند ملا شاه ولی کسی‌که جنگ طالبان را رهبری می‌کرد، کشته شده‌است.

روح‌الله احمدزی سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که ملا شاه ولی در حملۀ هوایی کشته شد.

آقای احمدزی می‌گوید: "قوای هوایی امروز یک مخفیگاه طالبان را در ولسوالی نادعلی هلمند هدف قرار داد که در نتیجه ملا شاه ولی کسی‌که جنگ طالبان را در چاه انجیر و باباجی رهبری می‌کرد همراه با سه تن از جنگجویانش کشته شدند."

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

طالبان با وجود تماس‌های مکرر رادیو آزادی تا تهیه این گزارش در مورد کدام تبصره نکردند.

وزارت دفاع افغانستان می‌افزاید که در ادامه عملیات مسیر راه لشکرگاه-ولسوالی نادعلی از وجود طالبان پاکسازی شد و در این جریان ۱۸ تن از طالبان کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

عملیات نیروهای دولتی از چند روز در هلمند ادامه دارد و وزارت دفاع می‌گوید که منطقۀ چاه انجیر ولسوالی نادعی و ده‌ها روستا در مسیر راه ولسوالی ناوه را از وجود شورشیان و ماین‌ها پاکسازی کرده‌است.

هم‌زمان با گفت‌وگوی صلح در قطر طالبان دو هفته پیش با راه اندازی حمله‌ها به سوی لشکرگاه مرکز هلمند پیشروی و منطقۀ باباجی ناحیۀ چهارم شهر را تصرف کردند که در نتیجه هزاران تن به مرکز شهر پناه آوردند.

بی‌جا شدن هزاران خانواده در نتیجه نبردهای اخیر در ولایت هملند
بی‌جا شدن هزاران خانواده در نتیجه نبردهای اخیر در ولایت هملند

مداخلۀ نیروهای هوایی امریکا که از پیشروی بیشتر طالبان جلوگیری کرد، سبب اعتراض آن‌ها شد. طالبان گفتند مناطقی را که در گذشته از دست داده بودند دوباره تصرف کردند.

هنوز معلوم نیست که آیا نیروهای امریکایی در عملیات جاری با نیروهای افغان همکاری دارند یا نه، ولی وزارت دفاع می‌گوید، انتظار می‌رود در نتیجۀ این عملیات وضعیت در شهر لشکرگاه و مناطق اطراف آن عادی شود.

XS
SM
MD
LG