لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

امریکا شماری از راکت‌های سپاه پاسداران ایران را ضبط کرده است


یک کشتی ایرانی
یک کشتی ایرانی

ایالات متحده امریکا می‌گوید، انواع مختلف راکت‌هایی را کشف و ضبط کرده که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حال انتقال دادن به یمن بودند.

وزارت عدلیه ایالات متحده به روز پنج‌شنبه (۲۹ اکتوبر) گفت که این کشور کشتی‌های مملو از انواع راکت‌ها را که از سوی نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به یمن فرستاده شده بود در نومبر ۲۰۱۹ و فبروری ۲۰۲۰ کشف و ضبط کرد.

این وزارت با نشر خبرنامه ای گفت که دو کشتی بدون بیرق در هنگام یک عملیات امنیتی در بحیره عرب تحت بررسی قرار گرفتند.

در خبرنامه گفته شده که در داخل این کشتی‌ها سلاح و مهمات از قبیل ۱۷۱ راکت ضد تانک، هشت راکت زمین به هوا و سایر اجزای راکت‌ها یافت شد.

وزارت عدلیه امریکا افزوده که تحقیقات بعدی نشان داد که محموله کشتی‌ها ساخت ایران بوده و با سیستم‌های تسلیحاتی شناخته شده ایرانی سازگار اند.

این وزارت همزمان اعلام کرد که بیش از یک میلیون بیرل نفت ایران را که قبلاً در راه رسیدن به ونزویلا ضبط کرده بود هم به فروش رسانیده.

گفته شده که درآمد حاصل از فروش این نفت به صندوق ویژه قربانیان تروریسم پرداخته خواهد شد.

امریکا در ماه اگست چهار نفتکش ایرانی را در راه رسیدن به ونزویلا در حالی کشف و ضبط کرد که تحریم‌ها بر فروش نفت ایران وضع شده بود.

مایکل سورین سارنوال واشنگتن دی‌سی گفته، تخمین می‌شود که حدود ۴۰ میلیون دالر از درک فروش این نفت بدست آید و بخشی بزرگ آن در مبارزه با تروریسم استفاده شود.

این اقدام همزمان با اعلام وزارت‌های خارجه و خزانه‌داری امریکا صورت گرفته که بطور مشترک یازده نهاد و افراد مختلف را به دلیل مشارکت در خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کردند.

وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانه خود تاکید کرده که صنایع پتروشیمی ایران همچنان یکی از منابع کلیدی درآمد برای فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران محسوب می‌شود.

این وزارت گفته، امریکا همچنان به هدف گرفتن هرمنبع مالی که رژیم ایران برای تامین مالی گروه‌های تروریستی و سرکوب مردم ایران استفاده می‌کند، متعهد است.

XS
SM
MD
LG