لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۹

ستاد ترمپ برای جلوگیری از شمارش آرا در ۳ ایالت رسماً شکایت درج کرد


انتخابات ریاست جمهوری امریکا
انتخابات ریاست جمهوری امریکا

ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ رئیس جمهور فعلی امریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای جلوگیری از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های میشیگان، پنسلوانیا و جورجیا شکایت رسمی به محکمه درج کرد.

بر اساس گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، این ستاد انتخاباتی در خبرنامۀ که دیروز (۴ نوامبر) به نشر رسید گفت: "ما امروز در محکمه میشیگان اقامه دعوی کردیم تا زمانی‌که دسترسی واقعی به ما داده نشود شمارش آرا متوقف گردد."

در ایالت پنسلوانیا ستاد انتخاباتی ترمپ مقام‌های انتخاباتی را متهم کرد که مانع دسترسی ناظران این ستاد در شمارش آرا شده‌اند.

همچنان در ایالت جنوبی جورجیا جایی‌که ترمپ جمهوری‌خواه اندکی از بایدن دموکرات پیشی گرفته، ستاد انتخاباتی ترمپ گفته که قصد دارد علیه چندین محل رأی‌گیری به دلایل مشابه شکایت درج کند.

اتهام‌ها از سوی ستاد انتخاباتی ترمپ در حالی مطرح شده که تا هنوز هیچ نوع تخلف و تخطی از سوی مسئولان انتخاباتی در شمارش آرا ثبت نشده‌است.

شمارش آرای انتخاباتی در ایالت پنسلوانیای امریکا
شمارش آرای انتخاباتی در ایالت پنسلوانیای امریکا

این در حالیست که شمارش آرای ایالت نیوادا هم دیروز متوقف شد، اما دلیل آن روشن نشده‌است.

بر اساس گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، در پنج ایالت کلیدی که رقابت نامزدان ریاست جمهوری امریکا در آن‌ها تنگاتنگ گزارش شده، ترمپ در جورجیا و پنسلوانیا اندکی از رقیب انتخاباتی‌اش بایدن پیشی گرفته در حالی‌که بایدن در ایالت‌های آریزونا، میشیگان و نیوادا با تفاوت اندک پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری خوانده شده‌است.

اگر بایدن ۷۷ ساله سبقت‌اش در این سه ایالت را نگه دارد، او برنده آرای انتخاباتی خوانده خواهد شد.

مرکز خبر رادیو آزادی می‌گوید که بر اساس شمارش آرا تا کنون دونالد ترمپ جمهوری‌خواه ۲۱۴ رأی انتخاباتی و جوبایدن دیموکرات ۲۵۳ رأی انتخاباتی را از آن خود کرده‌اند.

هر نامزد به‌خاطر پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری باید از مجموع ۵۳۸ رأی انتخاباتی، کم از کم ۲۷۰ رأی انتخاباتی را از آن خود کند.

انتخابات سوم نوامبر ایالات متحده امریکا، رئیس جمهور این کشور را برای چهار سال آینده تعیین خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG