لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

حمایت قاطع وسایط و تجهیزات نظامی به افغانستان کمک می‌کند


شماری از هاموی های که از سوی حمایت قاطع به حکومت افغانستان کمک شده است.
شماری از هاموی های که از سوی حمایت قاطع به حکومت افغانستان کمک شده است.

مأموریت حمایت قاطع نزدیک به ۴۵۰ موتر هاموی و دیگر تجهیزات نظامی را به افغانستان کمک می‌کند.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره به رادیو آزادی بیشتر گفت: "مأموریت حمایت قاطع در افغانستان در ادامۀ کمک و همکاری های شان به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان صد ها هاموی، میلیون‌ها مرمی و صد ها دوربین شب بین و تعداد زیاد وسایل جنگی دیگر را به وزارت دفاع و اردوی ملی تسلیم می‌دهد. ما از کمک و همکاری ایالات متحدۀ امریکا سپاسگزار هستیم."

از کمک تجهیزات نظامی ناتو به افغانستان در حالی خبر داده می‌شود که دفتر بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان به روز چهارشنبه در گزارشی گفت که حملات در سه ماه اخیر در این کشور پنجاه درصد افزایش یافته است.

سیگار گفته که نیروهای افغان از ماه جولای تا ماه سپتمبر ۱۱۱۱ حملۀ زمینی انجام داده اند و طالبان هم فشار را بر نیروهای افغان بیشتر کرده اند.
روزنامۀ واشنگتن تایمز به روز پنجشنبه خبر داد که مقام‌های وزارت دفاع امریکا به سیگار گفته اند که ازدیاد حملات، موافقتنامۀ ۲۹ فبروری میان امریکا و طالبان را زیر سؤال می‌برد.

در این حال احمدالله وثیق معاون کمیسیون فرهنگی طالبان به رادیو آزادی گفت که این گروه بیشتر در حالت دفاعی قرار دارد: "جنگ حالا هم از طرف ما نسبت به گذشته بسیار کم شده است. حملات به شهرهای بزرگ و مراکز صورت نگرفته و صرف در اطراف عملیات اندک که موجود است آن هم عکس‌العمل است."

مقام‌های ناتو پیوسته از ادامۀ حمایت این پیمان نظامی با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داده اند.

آرشیف، شماری از نیروهای افغان در حال آموزش نظامی در ولایت هرات
آرشیف، شماری از نیروهای افغان در حال آموزش نظامی در ولایت هرات

ناتو در چهارچوب مأموریت حمایت قاطع، این نیروها را آموزش و مشوره داده و آنها را یاری می‌رساند.

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو حدود سه هفته پیش در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل تعهد ناتو را در زمینۀ تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغان الی سال ۲۰۲۴ تکرار کرد.

XS
SM
MD
LG