لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۲

افزایش ۴۰ درصدی رقم بیماران بستری کووید-۱۹ در شفاخانه‌های امریکا


آرشیف
آرشیف

ایالات متحدۀ امریکا بعد از افزایش متداوم موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، بلندترین رقم بیماران کووید-۱۹بستر در شفاخانه‌های این کشور را ثبت کرده است.

حدود ۶۲۰۰۰ تن دیروز(۱ نوامبر) در نتیجۀ ابتلا با ویروس کرونا به شفاخانه‌های امریکا بستری شدند که از موج این همه‌گیری در ماه‌های اپریل و جولای بیشتر بوده است.

پروژه پیگیری کووید-۱۹ گفته که سابقه جدید بستری شدن در شفاخانه‌ها نشان می‌دهد که امریکا از آغاز شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، اکنون وارد بدترین مرحله شده.

رقم بیماران بستری در شفاخانه‌های امریکا طی دو هفته اخیر ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، تعداد موارد جدید ابتلا به‌طور متوسط در هفت روز حدود ۱۲۰.۰۰۰ تن افزایش یافته است.

با افزایش مراجعه به شفاخانه‌ها و ثبت بیش از یک میلیون موارد ابتلا در ایالات متحده از ابتدای ماه نوامبر تا اکنون، تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از آن نیز به طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن بوده است.

کارشناسان هشدار داده اند که وضعیت بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در امریکا در جریان زمستان بدتر خواهد شد.

داکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی حکومت ایالات متحدۀ امریکا، گفته که این کشور باید اقدامات حفظ و الصحۀ عمومی را "دو برابر" افزایش دهد، در غیر آن وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا"بسیار بدتر" می‌شود.

داکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی حکومت ایالات متحدۀ امریکا
داکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی حکومت ایالات متحدۀ امریکا

این اظهارات در حالی صورت گرفته که مقامات ایالتی و محلی در سراسر ایالات متحده مردم را ترغیب می‌کنند که اقدامات احتیاطی را انجام دهند و چندین مقام امریکایی از وضع محدودیت‌های جدید هشدار داده اند.

این ویروس در ماه‌های اخیر در حال گسترش بیشتر در مناطق روستایی بوده، اما اخیراً به آن شهرهای امریکا برگشته که در بهار و تابستان به شدت از این همه‌گیری آسیب دیده بودند.

اندرو کوومو والی نیویارک ایالتی که از موج اول همه‌گیری ویروس کرونا به شدت متاثر شده بود، در ۹ نومبر گفت که این ایالت و همچنان شهر نیویارک در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا بوده است. وی آن را "مرحلۀ جدید" از شیوع ویروس کرونا نامید.

فل مورفی والی نیوجرسی نشستن در بار‌ها را ممنوع قرار داده، اما گفته که صرف غذا در فضای باز مجاز است.

مقامات صحی سانفرانسیسکو اعلام کردند که غذا خوردن در فضای بسته به حالت تعلیق درآمده و موسسات تحصیلی باید برای بازگشایی صبر کنند.

در مینه سوتا بارها و رستورانت‌ها باید ساعت ۱۰ شب بسته شوند، در حالی که مریلند ظرفیت داخلی بارها و رستوران‌ها را کاهش داده.

اما این اقدامات مشابه در کشور‌های اروپایی قبلاً اتخاذ شده است.

XS
SM
MD
LG