لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

روحانی: محدودیت‌های مبارزه با ویروس کرونا در ایران شدیدتر می‌شود


حسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران می‌گوید، سر از تاریخ ۲۱ نوامبر محدودیت‌های شدیدتر به خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در آن کشور وضع خواهد.

این اظهارات حسن روحانی دیروز(شنبه، ۲۴ عقرب) در حالی صورت گرفت که ایران با بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا و تلفات جانی ناشی از آن، شدیدترین آسیب را در بین کشورهای شرق میانه، متحمل شده است.

به گفتۀ آقای روحانی، این اقدامات در تهران پایتخت ایران و حدود ۱۰۰ شهر دیگر این کشور اجرا خواهد شد.

میدان آزادی تهران
میدان آزادی تهران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران همچنان گفته که مردم باید این واقعیت تلخ را بپذیرند که این مشکل برای مدت طولانی باقی خواهد ماند و باید برای مدت زمان طولانی با این مهمان ناخواسته زندگی کرد.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت صحت ایران در کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفته که مشاغل و خدمات غیرضروری تعطیل می‌شوند و موتر‌ها اجازۀ خروج و ورود به شهر‌ها را نخواهند داشت.

به گفتۀ آقای رئیسی، با وضع محدودیت‌های شدیدتر، هدف تعطیل مشاغل مردم نیست، بلکه این محدودیت‌ها باید به‌خاطر جلوگیری از گسترش بیشتر همه‌گیری ویروس کرونا، وضع شود.

اقتصاد شکنندۀ ایران توسط تحریم‌های شدید ایالات متحدۀ امریکا فلج شده و رژیم این‌کشور هیچ تمایلی برای وضع محدویت‌های شدید و تعطیل اقتصادی ندارد.

به اساس ارقام رسمی حکومت ایران، در حال حاضر تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور بیش از ۴۱۰۰۰ گزارش شده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس کشنده تاکنون حدود ۷۵۰.۰۰۰ تن گفته شده است.

یک قبرستان جسدهای مبتلایان کووید- ۱۹ در ایران
یک قبرستان جسدهای مبتلایان کووید- ۱۹ در ایران

اما منتقدان می‌گوید، ارقام واقعی افراد مبتلا به ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن در ایران بطور قابل توجه از ارقام رسمی بیشتر است.

قبل از اعلام دیروز(شنبه، ۲۴ عقرب) حسن روحانی رئیس جمهور ایران، حکومت این کشور از تاریخ ۱۰ نوامبر محدودیت‌هایی را برای مدت یک ماه در شهرهای بزرگ وضع کرده است که بر اساس آن همۀ مشاغل غیر ضروری باید ساعت ۶ بعد از ظهر مسدود شوند.

XS
SM
MD
LG