لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۲

ترمپ: جو بایدن با تقلب برنده انتخابات شده است


دونالد ترمپ، رئیس جمهور فعلی امریکا
دونالد ترمپ، رئیس جمهور فعلی امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در یک پیام تویتر برای اولین بار از برنده شدن جو بایدن در انتخابات یاد کرده و نوشته است "او با تقلب برنده شد".

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیروز (یک‌شنبه، ۱۵ نومبر) برای اولین بار در تویتی از برنده شدن جو بایدن در انتخابات یاد کرده و بدون آن که از وی نام بگیرد نوشته بود "او با تقلب برنده شد" ولی ترمپ بعداً "در یک تویت دیگر نوشت "چیزی را نپذیرفته است".

هشت روز پیش تقریباً تمام رسانه‌های معتبر امریکا پیروزی بایدن در انتخابات سوم ماه نومبر را بعد از آن اعلام کردند که براساس نتایج غیررسمی، وی برنده بیش از ۲۷۰ رای کالج انتخاباتی شد، رقمی که برای پیروزی در انتخابات نیاز بود.

شمارش آرای باقی مانده تا ختم هفته هم به آرای بایدن افزود.

ران کلین فردی که رئیس دفتر بایدن تعیین شده است، دیروز به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: " نوشته‌های ترمپ در تویتر کرسی ریاست جمهوری را نه از بایدن می‌گیرد نه به وی می‌دهد."

آقای کلین می‌گوید: "وی به دلیل برنده شدن آرای بیشتر پیروز شد. وی به سبب برنده شدن شمار آرای انتخاباتی ای پیروز شد که چهار سال پیش ترمپ آن را به دست آورده و پیروز شده بود. ولی ببنید اگر رئیس جمهور آغاز به آمادگی به قبول این موضوع کرده باشد این مثبت است. لست نوشته‌های تویتری ترمپ جو بایدن را رئیس جمهور نمی‌کند، مردم امریکا او را رئیس جمهور ساختند."

رهبران چندین کشور متحد امریکا و حتی رئیسان جمهور پیشین امریکا به شمول جورج دبلیو بوش جمهوریخواه همه پیام‌های مبارکی‌شان را به بایدن فرستادند.

ولی رئیس جمهور دونالد ترمپ خودش را برنده‌ انتخابات خوانده و بدون آن که شواهدی ارائه کند می‌گوید، در انتخابات تقلب شده است.

ترمپ دیروز در تویتی نوشت که رقیب‌اش بر اساس تقلب برنده شد.

باوجود آن که اداره‌ امنیت ملی حکومت ترمپ به تاریخ دوازدهم نومبر گفت، هیچ نشانه‌ای از حذف آرا، تغییر آرا و یا تقلب در انتخابات وجود ندارد، ترمپ در تویت دیروزش نوشت "به هیچ رای دهنده و ناظر اجازه‌ی نظارت داده نشد، رای‌گیری توسط یک شرکت خصوصی رادیکال چپ با شهرت بد صورت گرفت، تجهیزات انتخاباتی نامناسب بود و حتی رای تگزاس که من در آن برنده‌ آرای زیاد شدم به طور مناسب حساب نشد، رسانه‌ها خاموش و بلاخره تقلب".

ترمپ حدود دو ساعت بعد از ین تویت‌اش در یک تویت دیگر بدون آن که از بایدن نام بگیرد نوشت "ما برنده خواهیم شد، او تنها در چشم رسانه‌های تقلب‌کار برنده شده است من چیزی را نمی‌پذیرم، ما راه درازی برای رفتن داریم، این یک انتخابات پرتقلب بود".

تویت‌های دیروز ترمپ یک روز بعد از آن نوشته شد که ده‌ها هزار هوادار ترمپ در واشنگتن دست به راهپیمایی زده، اعتراض‌شان را علیه نتایج انتخابات ابراز کرده و ادعای ترمپ مبنی بر تقلب را منعکس کردند.

اعتراض هوادارن ترمپ در برابر نتیجه انتخابات امریکا
اعتراض هوادارن ترمپ در برابر نتیجه انتخابات امریکا

آن‌ها که بیرق‌های امریکا را در اهتزاز در آورده و اکثرشان کلاه‌های با نوشته‌ ترمپ امریکا را بار دیگر بزرگ خواهد ساخت بر سر داشتند، شعارهای "امریکا، امریکا و ۴ سال دیگر" را سر داده بودند.
هواداران ترمپ راهپیمایی‌شان را از نزدیکی قصر سفید آغاز کرده و بسوی ستره محکمه امریکا در حرکت بودند. پلان این راهپیمایی قبل از تدویر آن در رسانه‌های اجتماعی نشر وسیع یافت و شماری زیادی در آن از نقاط مختلف شرکت کردند.

این اعتراض‌ها که شامل یک گروهی از هواداران راست گراه ترمپ نیز بود تا حدی زیاد صلح‌آمیز بود ولی حوالی شام شنبه زمانی پرتنش شد که حامیان بایدن شعارهای باختید باختید را سر دادند.

XS
SM
MD
LG