لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

سگ ولگرد هندی صاحب خانه و  زندگی جدید در بریتانیا شد


آرشیف
آرشیف

یک سگ ولگرد هندی که در یک حادثۀ تصادف با ریل، پاهای جلویش را از دست داده بود، روز چهارشنبه (۱۸ نومبر) در حالیکه دمش را تکان می‌داد، راهی زندگی جدید در بریتانیا شد.

به نوشتۀ خبرگزاری فرانس پرس، این سگ سه سالۀ هندی در اوایل ماه نومبر در حالیکه"غرقه در خون" بود در بین خطوط ریل در شهر فریدآباد در ایالت هریانا در شمال هند، پیدا شد.

یک پاسبان خطوط ریل این سگ زخمی را به پناهگاه محلی حیوانات برد. پناهگاهی که در آن سالانه از هزاران سگ خیابانی، گاو های بی صاحب و میمون‌های ولگردی مراقبت می‌شود که در حوادث خطوط ریل و سرک‌های مزدحم هند، معلول می‌شوند.

ماهش ورما یک وترنر هندی در ویدیویی که از طریق ویب سایت نهاد "انسان‌ها در حفاظت از حیونات" نشر شد، در مورد این سگ که نام او را "پوچ راکی" ​گذاشته گفته بود"نجات این سگ زخمی، تقریباً غیرممکن است."

ماهش ورما می‌گوید، این سگ خونریزی زیاد داشت و از یک سگ سالم خون به او تزریق شد. وترنران مجبور شدند، پاهای جلو "پوچ راکی" را قطع کنند، پاهای عقب او نیز به شدت آسیب دیده بود و به زندگی وی امید اندک وجود داشت.

به نوشتۀ خبرگزاری فرانس پرس، با آنکه این سگ به دلیل فیلم مشهور امریکایی"راکی" به هنرنمایی سلوستر ستالون نامگذاری نشده، اما "پوچ راکی" به سر سختی بوکسر قهرمان این فیلم، برای زنده ماندن و بهبودی جنگید و پیروز شد.

ویدیوی وترنر هندی ماهش ورما، توجۀ گروه جهانی نجات حیوانات را به خود جلب کرد و آنها برای سگ هندی خانه‌ای را در منطقه روستایی کوتسولدز (Cotswolds) در جنوب غرب بریتانا یافتند.

یك هندی مقیم لندن نیز مصارف ساختن پاهای مصنوعی جدید را برای "پوچ راکی" به عهده گرفت.

پوچ راک" اوایل روز چهارشنبه (۱۸ نومبر) سوار یک طیاره در شهر دهلی جدید شد و در حالیکه دمش را تکان می‌داد، عازم لندن شد تا در آنجا با صاحب جدیدش یکجا شود.

تخمین می‌شود که حدود ۳۰ میلیون سگ ولگرد در سرک‌های هند گشت و گذار می‌کنند و اینک "پوچ راکی" یکی از آنها، صاحب خانه و زندگی جدید در بریتانیا شد.

XS
SM
MD
LG