لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۳

صالح: گروه‌های تروریستی در تلاش غوغا و سرخط‌سازی در رسانه‌ها اند


آرشیف
آرشیف

حکومت افغانستان می گوید، گروه‌های تروریستی برخی حمله‌ها را در کابل انجام می‌دهند تا در رسانه‌ها سر و صدا، ایجاد کنند.

دفتر معاون اول رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، گروه‌های تروریستی در تلاش اند که برخی حمله‌های تروریستی را در شهر کابل انجام دهند، تا غوغا و سرخط خبرها در رسانه ها ایجاد کنند.

رضوان مراد، رئیس دفتر رسانه‌ها و روابط عمومی امرالله صالح، در مورد حمله‌های راکتی روز گذشته شنبه (اول قوس) بر کابل، به رادیو آزادی گفت: "پایتخت افغانستان در معرض توجۀ تروریزم قرار دارد، زیرا استخبارات کشورهای همسایه در آن دست دارند و به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند در کابل رویداد ایجاد کنند، زیرا در رسانه‌ها خبرساز می‌شود. حکومت افغانستان و نهادهای امنیتی روی مسئلۀ تروریزم کار می‌کنند. اگر طالبان، داعش، شبکۀ القاعده و یا سایر گروه‌های تروریستی اند، آن‌ها فقط در تلاش تضعیف نظام هستند."

رضوان مراد، رئیس دفتر رسانه‌های معاونیت اول ریاست جمهوری
رضوان مراد، رئیس دفتر رسانه‌های معاونیت اول ریاست جمهوری

به دنبال افزایش ناامنی‌ها در شهر کابل، برای مدت چند هفته، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان، مسئولیت امنیت کابل را به عهده گرفت.

اما به نظر نمی‌رسد که اخذ مسئولیت امنیتی توسط آقای صالح، باعث کاهش ناامنی‌ها در کابل شده باشد.

حملۀ سوم عقرب بر مرکز آموزشی کوثر دانش، حملۀ ۱۳ عقرب بر پوهنتون کابل و حمله‌های راکتی روز گذشته از رویدادهای عمده‌ای اند که تلفات زیاد را به بار آورده و جنگجویان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، مسئولیت هر سه آن را بر عهده گرفته است.

اما رضوان مراد رئیس دفتر رسانه‌ها و روابط عمومی امرالله صالح می‌گوید، در کابل ناامنی وجود دارد، اما به گفتۀ وی ارتکاب جرایم به میزان قابل توجه کاهش یافته است.

به گفته وزارت داخلۀ افغانستان، روز گذشته در اثر فیر ۲۴ راکت بر کابل که مسئولیت آن را شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش به عهده گرفت، هشت تن کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

استیفانو پونتیكوروو، نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، در مورد حمله‌های راکتی اخیر بر کابل از طریق تویتر نوشته: "متأسفانه خواست صلح افغان‌ها با خشونت‌های تازه پاسخ داده شده است".

استیفانو پونتیكوروو، نماینده ملکی ناتو برای افغانستان
استیفانو پونتیكوروو، نماینده ملکی ناتو برای افغانستان

به گفتۀ پونتیكوروو "ناتو در کنار مردم افغانستان و مبارزه آن‌ها برضد تروریزم قرار خواهد داشت."

رولاند کوبیا، نمایندۀ خاص اتحادیه اروپا در افغانستان، نیز از طریق تویتر نوشته "کسانی که به خشونت‌ها دامن می‌زنند و یا از آن حمایت می‌کنند، در واقع راه را برای خراب‌کاری در پروسۀ صلح هموار می‌کنند."

در این حال، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان روز گذشته به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که در خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که در آن درگیری‌ها ادامه دارد، عجله صورت گرفته است.

ایالات متحده گفته است که تا اواسط ماه جنوری سال آیندۀ میلادی تعداد نیروهایش را در افغانستان از ۴.۵۰۰ تن به ۲.۵۰۰ تن کاهش خواهد داد.

XS
SM
MD
LG