لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

دونالد ترمپ روند انتقال قدرت به تیم جوبایدن را پذیرفت


دونالد ترمپ (راست) و جوبایدن
دونالد ترمپ (راست) و جوبایدن

روند رسمی انتقال قدرت در ایالات متحده امریکا تصویب شد.

اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ دیروز دوشنبه (۲۳ نوامبر) برای انتقال قدرت به تیم جوبایدن رئیس جمهور منتخب چراغ سبز نشان داد.

تقریباً سه هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده روند انتقال قدرت به تیم جوبایدن که برنده این انتخابات اعلام شد، را آغاز کرد.

اداره ترمپ با آن‌که بارها از تقلب در انتخابات سخن زد و هنوز هم باخت‌اش در انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری را نپذیرفته، اما روند انتقال قدرت به تیم جوبایدن را پذیرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا، سوم نوامبر
انتخابات ریاست جمهوری امریکا، سوم نوامبر

پیش از این امیلی مورفی، رئیس اداره خدمات عمومی امریکا به تیم بایدن اطلاع داد که انتقال قدرت به او پیش از ۲۰ جنوری که مراسم تحلیف برگزار خواهد شد، آغاز می‌شود.

پس از این اعلام، ترمپ در تویترش نوشت که به‌خاطر منافع کشورش به خانم امیلی و تیم او توصیه می‌کند تا آنچه را که به‌خاطر انتقال قدرت نیاز است، انجام دهد.

با آغاز روند انتقال قدرت، تیم جوبایدن به بودجه فدرال و دفترهای دولتی دسترسی خواهد یافت و همچنین به‌طور مرتب گزارش‌های استخباراتی را دریافت خواهد کرد.

روند انتقال قدرت از اداره ترمپ به تیم بایدن در حالی اعلام شد که دموکرات‌ها و برخی از اعضای جمهوری‌خواه هم بر اداره ترمپ فشار وارد کردند تا این روند را آغاز کند.

آن‌ها گفتند که تأخیر در انتقال قدرت می‌تواند مبارزه با گسترش ویروس کرونا را با تهدید جدی مواجه کند.

دونالد ترمپ همچنان در تویترش نوشته که نمی‌خواهد بیش از این امیلی مورفی رئیس اداره خدمات عمومی امریکا تحت فشار قرار گیرد.

تیم جوبایدن از آغاز روند انتقال قدرت پس از یک تأخیر طولانی استقبال کرده و آن را اقدام مهم و مسالمت‌آمیز قدرت خوانده است.

اعتراض هواداران دونالد ترمپ در پیوند به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا
اعتراض هواداران دونالد ترمپ در پیوند به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا

در نزدیک به سه هفتۀ که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌گذرد، اداره ترمپ تلاش دارد تا با برخی اقدام‌های بحث برانگیز ضمن طرح ادعاهای تقلب در رأی‌گیری، نتایج این انتخابات را خنثی کند.

ترمپ در تویترش نوشته که مبارزه‌اش را در مورد به‌گفتۀ او تقلب در رأی‌گیری، ادامه خواهد داد و این‌که او مطمئن است که در این مبارزه پیروز خواهد شد.

مقام‌های انتخاباتی ایالات متحده گفته اند که نشانۀ از تقلب در انتخابات را مشاهده نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG