لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۵

تجلیل از روز شکرگزاری در میان افزایش موارد مثبت کووید۱۹ در امریکا


جشن مراسم شکرگزاری در ایالات متحده امریکا
جشن مراسم شکرگزاری در ایالات متحده امریکا

امریکایی‌ها در میان افزایش چشمگیری موارد مثبت ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری، تعطیلات روز شکرگزاری را جشن گرفتند.

آنتونی فاوچی رئیس مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی در امریکا اوایل هفته جاری از احتمال افزایش چشمگیر موارد مثبت ویروس کرونا به خاطر تجلیل از تعطیلات روز شکرگزاری در این کشور هشدار داده بود.

از این روز در امریکا در حالی تجلیل شد که به گفته آگاهان شمار موارد مثبت همه گیری ویروس کرونا روزانه به طور اوسط به ۱۷۰ هزار مورد رسیده است.

گفته می‌شود که روزانه بطور اوسط ۹۰ هزار نفر در امریکا بخاطر ابتلا به ویروس کرونا در شفاخانه‌ها بستری می‌شوند.

آرشیف، بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های ایتالیا
آرشیف، بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شفاخانه های ایتالیا

شمار مبتلایان همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان به بیش از شصت میلیون نفر رسیده و شمار مرگ‌و‌میر ناشی از آن به نزدیک به یک و نیم میلیون نفر رسیده است.

بیشتر کشورها امید شانرا برای کنترل این همه‌گیری به واکسین‌ها بسته اند که گفته می‌شود تا بهار یا تابستان سال آینده در دسترس قرار گیرند.

بسیاری از کشور‌های اروپایی در آستانه برگزاری جشن کریسمس در پی رفع محدودیت‌های وضع شده بخاطر جلوگیری از همه‌گیری کرونا اند.

کشورهای زیادی در اروپا چندی پیش محدودیت‌ها را از سرگرفتند اما با آن هم موارد ویروس کرونا، مرگ‌ومیر و بستری شدن بخاطر ابتلا به این همه‌گیری در بسیاری از مناطق اروپا همچنان ادامه دارد.

مقام‌ها در اسکاتکلند گفته اند که محدودیت‌ها را از ۲۳ تا ۲۷ دسمبر کاهش می دهند تا مردم بتوانند برای تجلیل از کرسمس با خانواده‌های‌شان از یکجا به جای دیگر سفر کند.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی

در جرمنی، انگلا مرکل صدراعظم این کشور در هفته جاری توافق کرد که وضع محدودیت‌ها را تا ۲۰ دسمبر تمدید کند اما گفته شده که این محدودیت‌ها در جریان تعطیلات کرسمس و سال نو عیسوی کاهش می یابند.

فرانسه هم در نظر دارد تا محدودیت‌های وضع شده را بگونه تدریجی کاهش دهد تا در کریسمس مغازه‌ها و اماکن تفریحی بازگشایی شوند و مردم بتوانند تعطیلات را در کنار خانواده‌های خود بگذرانند.

اما رستورانت‌ها و کافه‌ها تا ۲۰ ماه جنوری در این کشور مسدود باقی خواهند ماند.

برخلاف کشورهای اروپایی، روسیه هنوز هم با وجود افزایش چشم‌گیر موارد مثبت ویروس کرونا در این کشور از وضع محدودیت‌ها خودداری کرده است.

برخی کشور‌ها تا حد زیاد موفق به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا شده اند، از آن جمله کوریای جنوبی.

اما با آن هم مقام‌ها گفته اند که برای دومین روز پی هم این کشور شاهد ۵۰۰ مورد جدید ویروس کرونا بوده.

صدراعظم کوریای جنوبی هشدار داده که اگر مردم فاصله جسمی را رعایت نکنند ممکن موارد ویروس کرونا همه روزه به بیش از ۱۰۰۰ مورد برسد و این کشور را یکبار دیگر با بحران مواجه کند.

XS
SM
MD
LG