لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۶

حمله موتربمب بر یک مرکز نظامی در غزنی، ۳۱ کشته و ۲۴ زخمی برجا گذاشت


آرشیف، نیروهای امنیتی در ولایت غزنی
آرشیف، نیروهای امنیتی در ولایت غزنی

مقام‌های محلی در غزنی گفته‌اند که در پی حمله انتحاری به یک پایگاه اردو، ۳۱ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند.

به گفته این مقام‌ها، صبح امروز یک بمب‌گذار موتر هاموی پراز مواد منفجره حامل خود را در مقابل این پایگاه اردو در حوزه سوم امنیتی غزنی منفجر کرد.

حمله مرگبار و کم‌پیشینه به کماندوهای ارتش در غزنی. حوالی ساعت هشت بامداد امروز مهاجم انتحاری موتر مملو از مواد منفجره حامل خود را در برابر پایگاه ارتش منفجر کرد. این پایگاه در منطقه «قلعه جوز» ولسوالی "ده‌یک" موقعیت دارد.

بازمحمد همت، رئیس شفاخانۀ غزنی، درباره تلفات این انفجار به رادیو آزادی چنین گفت: "جزئیاتی که تا کنون در اختیار ما ۳۱ تن کشته و ۲۴ نظامی زخمی شده‌اند تمام‌شان نیروهای ارتش هستند و افراد غیرنظامیان در میان کشته قربانیان نیست."

فواد امان به حيث معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان به رادیو آزادی گفته، وقتی که نیروهای ارتش مهاجم را شناسایی و به او شلیک کردند، موتر حاملش را منفجر کرد.

فواد امان به حيث معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان
فواد امان به حيث معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان

آقای امان کشته شدن ۱۰سرباز و زخمی شدن ۷ سرباز را تأیید کرده است.

او افزود: "صبح امروز یک انتحارکننده در ولسوالی ده یک مواد انفجاری همراهش را انفجار داد. متاسفانه در این رویداد ده تن از نیروهای دلیر ما به شهادت رسیدند. انتحارکننده تلاش داشت داخل پایگاه شود، اما در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی از پای درآورده شد و نتوانست داخل پایگاه شود."

چهار ماه پیش نیز گروهی از مهاجمان موتر بمب‌گذاری شده‌ را در کوتل روضه شهر غزنی به ورودی یک واحد محافظت عامه کوبیدند و هفت تن را کشتند.

براساس یک خبر دیگر، یک انفجار انتحاری دیگر رئیس شورای ولایتی زابل را هدف قرار داده است.

اسلام گل سیال، سخنگوی والی زابل گفته که هدف مهاجم انتحاری عطاجان حق‌بیان، رئیس شورای ولایتی زابل بود.

به گفته او، در این رویداد مهاجم انتحاری موتر مملو از مواد منفجره حامل خود را به موتر آقای حق‌بیان کوبید.

سخنگوی والی زابل گفته که در این رویداد یک نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند. آقای حق‌بیان و دو محافظش هم به صورت سحطی زخمی شدند.

مسئولیت انفجارهای انتحاری غزنی و زابل را تا حال هیچ گروهی بر عهده نگرفته، اما وزارت دفاع انفجار غزنی را کار گروه طالبان دانسته است.

گروه طالبان تا حال در این مورد اظهار نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG