لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

ولسی جرگه روند بررسی صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی حکومت را از سرگرفت


ولسی جرگه افغانستان
ولسی جرگه افغانستان

ولسی جرگه افغانستان به‌دنبال اظهارات جنجالی معاون اول رئیس جمهوری، روند بررسی صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی حکومت را از سرگرفت.

پس از دیدار روسای مجلس نمایندگان و مشرانو جرگه با رئیس جمهوری، ولسی جرگه روند داد رای اعتماد به نامزد وزیران از سر گرفت.

حجت‌الله خردمند، نایب منشی این جرگه به رادیو آزادی گفت که شش نامزد وزیر امروز برنامه‌های کاری خود را به مجلس ارائه کردند و مجلس فردا به آنها رای خواهند داد.

حجت‌الله خردمند، نایب منشی ولسی جرگه افغانستان
حجت‌الله خردمند، نایب منشی ولسی جرگه افغانستان

آقای خردمند افزود: "قرار است فردا برای شش نامزد وزیر که امروز برنامه‌های کاری خود را در ولسی جرگه تشریح کردند، صندوق رای گذاشته شود."

حسینه صافی نامزد وزارت امور زنان، محمود کرزی نامزد وزارت شهرسازی، هارون چخانسوری نامزد وزارت معادن، نورالرحمان اخلاقی نامزد وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، قدرت‌الله ذکی نامزد وزارت ترانسپورت و نجیب‌الله یمین نامزد وزارت فواید عامه برنامه‌های کاری خود به مجلس ارائه کردند.

ولسی جرگه پیش از این به ده عضو کابینه رای اعتماد داده بود.

اما روند ارائه برنامه‌های اعضای کابینه به دلیل اعتراض اعضای ولسی جرگه به اظهارات امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر دست داشتن شماری از اعضای مجلس در فساد برای چند روز متوقف شد.

قرار است که به دیگر نامزد وزیران به شمول نامزدان ریاست‌های امنیت ملی و بانک مرکزی نیز در همین هفته صندوق رای گذاشته شود.

XS
SM
MD
LG