لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

وزارت داخله انفجار ماین مقناطیسی بر موتر کارمندان سفارت روسیه را تأیید کرد


سفارت روسیه در کابل
سفارت روسیه در کابل

پولیس کابل با آن که از سفارت خاصی نام نمی‌برد، اما تأیید می‌کند که انفجار ماین مقناطیسی صبح سه‌شنبه موتر حامل کارمندان یکی از سفارت ها را هدف قرار داد.

هرچند پولیس می‌گوید به هیچ‌یک از کارمندان این سفارت آسیبی نرسیده است اما وزارت خارجۀ روسیه به رسانه‌ها گفته است که در این رویداد کارمندان این سفارت زخم‌های سطحی برداشته اند.

فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پولیس کابل به رادیو آزادی گفت: "صبح روز گذشته در حوزه ششم امنیتی کابل در ساحه علاوالدین، یک عراده موتر نوع لندکروزر مربوط یکی از سفارت‌خانه‌ها در کابل انفجار مقناطیسی صورت گرفته، در این انفجار به کسی آسیب نرسیده و قضیه تحت بررسی قرار دارد."

با این حال شبکۀ تلویزیونی رشیه تودی (Russia today) بربنیاد اظهارات ماریا زخارووا سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه گزارش داده است سرنشینان این موتر کارمندان افغان سفارت روسیه در کابل بوده اند.

وزارت خارجۀ روسیه گفته است که احتمال حمله هراس هرافگنانه در برابر شهروندان روس را در افغانستان رد نمی‌کند.

مسکو از کابل خواسته تا در باره چگونگی‌این حادثه بررسی همه جانبه کند.

از سویی هم امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری نیز به روز چهارشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشته موتر یکی از سفارت‌خانه‌ها از ماین مقناطیسی نجات یافت.

رضوان مراد
رضوان مراد

رضوان مراد رئیس دفتر مطبوعات و ارتباط عامه معاونیت اول می‌گوید که ماین هنگام حرکت موتر حامل کارمندان سفارت روسیه از بدنه موتر جدا شده و روی جاده انفجار کرده است.

او گفت: "ماین در پشت سر موتر در حالی بند شده بود که هنگام حرکت موتر می‌افتد و انفجار می‌کند و به کسی آسیب نمی‌رسد. بخاطر اینکه این پلان تروریستان را خنثی بسازیم، تیم شش و نیم تکیه بر تلاش‌های امنیت ملی و تکنالوژی دست داشته تلاش دارد تا جلو‌ ماین‌های مقناطیسی گرفته شود."

در یک ماه گذشته بر اساس آماری که در گزارش‌های شش و نیم به رهبری امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری نشر شده، نه انفجار ماین مقناطیسی در کابل رخ داده که تلفاتی نیز به دنبال داشته است.

اما در این اواخر این نخستین باری است که از هدف قرار گرفتن موتر کارمندان یکی از سفارت‌ها در کابل با ماین مقناطیسی گزارش می‌شود.

فریبا آرام

XS
SM
MD
LG