لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

هانتر بایدن: به اتهام تخطی از قوانین مالیات، تحت تحقیق قرار دارد


جو بایدن (چپ) و پسرش هانتر بایدن
جو بایدن (چپ) و پسرش هانتر بایدن

پسر رییس جمهور منتخب امریکا جو بایدن گفته است که به اتهام تخطی احتمالی از قوانین پرداخت مالیات، تحت تحقیق قرار دارد.

هانتر بایدن پسر جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا روز ۹ دسمبر گفت، بخاطر تخطی احتمالی از قوانین پرداخت مالیات تحت تحقیق قرار گرفته است، اقدامی که می‌تواند برای اداره بعدی امریکا به یک موضوع سیاسی تبدیل شود.

در یک اعلامیه که توسط تیم انتقال رییس جمهور منتخب به نشر رسیده ، هانتربایدن گفته است سارنوالان فدرالی در رابطه با سابقه مالیاتی وی تحقیق می‌کنند.

در اعلامیه از قول هانتر بایدن آمده است که می‌گوید او این موضوع را بسیار جدی گرفته و اطمینان دارد که یک بررسی مسلکی و واقع‌بینانه ثابت خواهد کرد که او در این مورد قانونی، درست و در مشوره با مشاورین مسلکی مالیات، عمل کرده است.

هانتر گفته است که در رابطه با تحقیقات روز ۸ دسمبر معلومات بدست آورد اما او نگفت که چه بخش‌های از مالیات وی بررسی می‌شوند. قرار معلوم تحقیقات در این مورد در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود.

آغاز تحقیقات فدرالی که توسط اداره څارنوالی دیله ویر رهبری می شود در یک زمان بسیار حساس برای رییس جمهور منتخب صورت می‌گیرد، زیرا او قراراست انتخاب خودرا برای لوی سارنوال کشورش اعلام کند که این تحقیقات را هم نظارت خواهد کرد.

اگر تحقیقات دوام کند این عمل می‌تواند در دوره ریاست جمهوری جوبایدن به یک بازی سیاسی برای جمهوری خواهان تبدیل شود.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا موضوع هانتر یک نکته انتقادی از سوی کمپاین رییس جمهور دونالد ترمپ بشمار می‌رفت.

این تحقیقات به معاملات تجارتی هانتربا اوکراین و چین ارتباط می‌گرد در زمانی که پدرش جو بایدن معاون رییس جمهور پیشین بارک اوباما بود.

تیم انتقال بایدن می‌گوید که رییس جمهور منتخب بر فرزندش افتخار می‌کند زیرا او در یک زمان دشوار و اعتراضات شخصی در ماه‌های اخیر قوی‌تر از قبل به پا ایستاد.

رسانه‌های سی‌ان‌ان، و اسوشیتدپرس از قول منابع در وزارت عدلیه امریکا خبر داده اند که آنها تحقیق می‌کنند که آیا هانتر در معاملات تجارتی خارجی خود مخصوصاً با شرکت‌های چینایی از قوانین مالیاتی سرپیچی کرده است یا خیر؟

خانواده بایدن، پدر و پسر اتهامات مربوط به فساد و یا تضاد منافع را رد کرده اند.

در یک تحقیقات مجلس سنای امریکا که توسط جمهوری خواهان رهبری میشد در ماه سپتمبر گفته شد این‌واضح نیست که ایا معاون سابق رییس جمهور امریکا در این راستا اقدامی کرده و یا کدام گامی برداشته که فرزندش را کمک کرده باشد.

دموکراتها تحقیقات را رد کرده و می گویند که این تحقیقات انگیزه سیاسی دارد.

XS
SM
MD
LG