لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۳

فیلم تورباز قصۀ زندگی اطفال افغان در یک کمپ مهاجرین


آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد.
آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد.

تورباز فیلمی تهیه شده در سینمای بالیود با نقش آفرینی سانجی دات و نرگس فخری، زندگی اطفال افغان را در یک کمپ مهاجرین در داخل افغانستان به تصویر کشیده.

این فیلم به تاریخ یازدهم دسمبر در شبکه انترنتی نت فلکس به نمایش گذاشته شد.

شبکه انترنتی نت فلکس فلم‌ها و سریال‌های متعدد را در بدل پرداخت پول ماهانه به کاربران به نمایش می‌گذارد این شبکه اکنون به تهیه کننده فلم و سریال هم مبدل شده است.

براساس گزارش رسانه‌های هندی، گیریش ملک تهیه کننده این فیلم و راهول میترا کارگردان فیلم تورباز اند.

در این فیلم نشان داده شده که گروه طالبان چگونه از اطفال در صفوف‌شان استفاده کرده و بالاخره حملات انتحاری را توسط همین اطفال برای هدف قرار دادن نیروهای خارجی و اردوی ملی افغانستان راه اندازی می‌کنند.

در این فیلم سانجی دات که در نقش مرکزی نمایان شده به کابل سفر می‌کند جایی که خانم و پسرش را در یک حمله انتحاری که این حمله هم از سوی یک طفل انجام شده از دست داده است.

سانجی دات در این فلم به کمپ مهاجرین می‌رود که خانواده‌ها از پاکستان دوباره به افغانستان برگشته اند و در آنجا علاقه اطفال با کریکت او را وادار می‌کند که یک تیم کریکت از اطفال کمپ مهاجرین را ایجاد کند.

تهیه این فیلم در سال ۲۰۱۶ اعلام شده بود اما بالاخره در ۲۰۲۰ تکمیل و به نمایش گذاشته شد.

هندوستان تایمز به نقل از صفحات انترنتی که فیلم را پس از نمایش آن نقد کرده اند نوشته که ظاهراً تورباز فیلمی خوش ساختی نیست.

فیلم بیش از دو ساعته تورباز نه تنها استفاده سربازان زیر ۱۸ سال در صفوف طالبان بلکه محبوبیت کریکت در افغانستان را هم به نمایش گذاشته است.

XS
SM
MD
LG