لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۹

برگزاری مسابقات بایسکل‌رانی با پیام صلح، در کابل


مسابقات بایسکل‌رانی با پیام صلح، در کابل
مسابقات بایسکل‌رانی با پیام صلح، در کابل

مسابقات بایسکل‌رانی با حضور ده‌ها ورزشکار با پیام صلح، میان ۶۰ نفر از ده ولایت افغانستان در کابل برگزار شد.

این ورزشکاران امروز (چهارشنبه) از کابل تا شهر جلال‌آباد فاصله ۱۴۰ کیلومتری را رکاب زدند.

محمدحسن رضایی از ولایت میدان وردک در این مسابقات اشتراک کرده می‌گوید که برای انجام این مسابقات آمادگی خوبی گرفته است:"تمرینات زیاد انجام داده‌ام تا بتوانم نتیجه خوب به دست آورم. پیام من برای مردم این است که به مواد مخدر نه بگویند و ورزش کنند تا افغانستان مرفه و صلح‌آمیز داشته باشیم."

در میان جوانان حلیم صحتمند ۵۷ ساله از ولایت لغمان نیز در این مسابقه اشتراک کرده است. او دو پیام دارد، صلح و روی آوردن به ورزش برای داشتن صحت بهتر.

او گفت: "یک پیام من به هموطنان این است که از بایسکل زیاد استفاده کنند تا وقت‌شان ضایع نشود، اقتصادشان تقویت شود و دارای صحت خوب باشند. پیام دوم من پیام صلح است چهل سال جنگ بس است."

مسابقات بایسکل‌رانی با پیام صلح، در کابل
مسابقات بایسکل‌رانی با پیام صلح، در کابل

فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان می‌گوید که این مسابقات برای برگزیدن چهره‌های برتر به منظور اشتراک در مسابقات بیرونی برگزار شده است.

فضلی ‌احمد فضلی رئیس این فدراسیون به رادیو آزادی گفت که از میان این ورزشکاران ده رکابزن برتر انتخاب خواهند شد.

آقای فضلی افزود: "هدف مسابقات بایسکل‌رانی امروز رشد ورزش به ویژه بایسکل‌رانی است. آمادگی برای اشتراک در مسابقات بیرونی و همچنین پیام صلح و ختم جنگ است."

فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان می‌گوید که پیش از این نیز دو مسابقه تحت نام "جام ملالی" و "جام سفر صلح" که دختران نیز در آن شرکت کرده بودند، در کابل برگزار شد.

همچنین ده‌ها بایسکل ران به شمول بانوان در مسابقات بایسکل‌رانی در ولایت بامیان و کاپیسا نیز رکاب زدند.

فدراسیون بایسکل‌رانی گفته که در ولایت کندهار نیز به زودی مسابقات بایسکل‌رانی میان جوانان برای گزینش چهره‌های برتر، برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG