لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۰

وزارت داخله: در یک انفجار در غزنی ۱۵ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند


آرشیف، عکس از انفجار امروز غزنی نمی باشد.
آرشیف، عکس از انفجار امروز غزنی نمی باشد.

انفجاری در ولایت غزنی دست کم ۳۵ کشته و زخمی برجای گذاشته است.
طارق آرین سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در تویتی می‌گوید که حوالی ساعت ۲ پس ظهر امروز یک عراده موترسایکل زرنج مملو از مواد انفجاری در یک خانه در منطقۀ آغوجان ولسوالی گیلان منفجر شده است.

آقای آرین افزوده که در این خانه ختم قرآن جریان داشت. به گفتۀ او در این رویداد ۱۵غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

آنسو واحدالله جمعه‌زاده سخنگوی والی غزنی شمار قربانیان را ۱۱ تن گفته است.

او به رادیو آزادی در بارۀ رویداد بیشتر گفت: "یک تن که با خود سه چرخه داشت و اجناس را در قریه می‌فروخت، کودکان دَور او جمع شده بودند و در این هنگام این سه چرخه انفجار می‌کند که در نتیجه یازده کودک به شهادت رسیده و تقریباً ۲۰ تن زخمی شده اند که از ۸ تا ۱۸ ساله اند."

به گفتۀ جمعه زاده، شمار تلفات ممکن افزایش یابد.

مسئولیت رویداد را هنوز کسی یا گروهی نپذیرفته است.

غزنی یکی از ناامن‌ترین ولایت‌های افغانستان است و به اساس گزارش‌ها طالبان کنترل چندین ولسوالی آن را در دست دارند.

یک روز پیش دیبرا لاینز نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان در سخنرانی در نشست مجازی شورای امنیت این سازمان به افزایش تلفات غیرنظامیان در نتیجۀ انفجارهای مواد انفجاری تعبیه شده در افغانستان اشاره کرد و گفت که تلفات کودکان در ۳ ماه گذشته در کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

یوناما یعنی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ارقام تازۀ را در بارۀ تلفات غیرنظامیان در این کشور ارائه نکرده اما قبلاً در گزارشی گفته بود که از اول ماه جنوری تا ماه سپتمبر امسال، ۲۱۱۷ غیرنظامی کشته و ۳۸۲۲ غیرنظامی دیگر زخم برداشته اند.

XS
SM
MD
LG