لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۱

شماری از روزنامه‌های غربی در مورد حمله راکتی بر بگرام نوشته اند


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان

شماری از روزنامه‌های غربی در شماره‌های اخیر خود در مورد حمله راکتی بر میدان هوایی بگرام مطالبی را به نشر رسانده اند.

  • میل

روزنامه‌های میل و ستارز ایند سترایپس در شماره‌های اخیر خود نوشته اند که این حملات تلفات نداشته اند.

روزنامه‌ها ازقول سخنگوی والی پروان وحیده شهکار نوشته اند که می‌گوید، راکت‌ها به قرارگاه اصابت کرده اند. به گفته شهکار، ۱۲ راکت بر یک وسیله‌های نقلیه جابجا شده بود که ۵ آن‌ها فیر شده و باقی مانده قبل از‌ آنکه فیر شوند توسط پولیس خنثی شدند.

سخنگوی والی پروان همچنان گفته است در نتیجه فیر این راکت‌ها به مردم محل تلفات وارد نشده. همزمان با این یک سخنگوی قوای ناتو در افغانستان هم گفته است که در این حمله نه تلفات وارد شده و نه به قرارگاه بگرام خسارات وارد گردیده.

در روزهای اخیر حداقل دوبار از همین تکتیک استفاده شده و راکت‌ها در کابل فیر گریدند که به گفته مقامات سبب تلفات شدند. مسئولیت این حملات را گروه دولت اسلامی داعش به عهده گرفته، اما مقام‌های حکومت افغانستان طالبان را به انجام این حملات متهم می‌سازند.

طالبان در ۲۹ فبروری در موافقه با امریکا قبول کردند که بر قوای خارجی حمله نمی‌کنند و همچنان شهرهای بزرگ را مورد حمله قرار نمی‌دهند.

  • سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد در نشریه آن لاین خود در مورد تمدید ماموریت هیئت نظارت کننده تحریم‌های ملل متحد علیه طالبان مطلبی را نشر کرده است. نظر به نوشته این نشریه شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت مطلق قطعنامه شماره ۲۵۵۷ را تصویب کرده که بر اساس آن ماموریت هیئتی که تحریم‌های ملل متحد علیه طالبان را نظارت می‌کند برای ۱۲ ماه دیگر تمدید می‌شود.

۱۵ عضو دایمی و غیردایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که قطعنامه نظارت بر تحریم‌ها علیه طالبان را به اتفاق آرا تصویب کردند، در مورد افزایش خشونت در افغانستان اظهار نگرانی کرده اند.

XS
SM
MD
LG