لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۲

امریکا: مسافران از بریتانیا به داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا نیاز ندارند


شماری از مسافران در میدان هوایی نیویارک
شماری از مسافران در میدان هوایی نیویارک

حکومت ایالات متحده تصمیم ندارد بر مسافرانی که از بریتانیا بر می‌گردند، نشان دادن نتیجۀ منفی آزمایش ویروس کرونا را تحمیل کند.

این را خبرگزاری رویترز به نقل از سه شخص آگاه از این تصمیم حکومت ایالات متحده گزارش داده است.

در بریتانیا از شیوع نوع جدید ویروس کرونا گزارش شده که به گفتۀ بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا، امکان سرایت آن تا ۷۰ درصد است.

گروه موظف در بخش مبارزه با ویروس کرونا در قصر سفید پس از ملاقات روز دوشنبه از این حمایت کرده که مسافران از بریتانیا نتیجۀ منفی آزمایش ویروس کرونا نشان دهند.

اما به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ شخص آگاه، گفته اند، ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده تصمیم گرفته است که در حال حاضر چنین اقدامی نشود.

پس از شناسایی چند مورد ابتلا به نوع تازۀ ویروس کرونا در بریتانیا، بسیاری از کشور‌ها مرز‌های‌شان را به روی بریتانیا بستند.

بل بلیر، وزیر مصونیت عامۀ کانادا سه‌شنبه گفت، حکومت تدابیری را برای کنترل جدی مسافران از بریتانیا و نیز آنانی که از دگر کشور‌ها وارد کانادا می‌شوند، به اجرا می‌گذارد.

اتحادیۀ اروپا سه‌شنبه سفارش کرد که تمامی اعضای این اتحادیه محدودیت‌ها را کاهش دهند تا سیر و سفر آغاز شود و مردم برای اشتراک در جشن کریسمس یا عید میلاد مسیح به خانه‌های خود برگردند.

میدان هوایی هیترو در لندن
میدان هوایی هیترو در لندن

چند شرکت هوایی از مسافرانی که از بریتانیا به نیویارک بر می‌گردند، انتظار دارند نتیجۀ منفی آزمایش ویروس کرونا نشان دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده گفته است، پس از بیستم ماه جنوری پوشیدن ماسک در طیاره، سرویس و قطار را اجباری خواهد ساخت، اقدامی که ادارۀ ترمپ تا هنوز نکرده.

آنتونی فَوچی، رئیس انستیتوت ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی ایالات متحده به تلویزیون‌ ای بی‌سی گفته است، که ممکن نوع جدید ویروس کرونا در ایالات متحده شیوع کرده باشد.

مایکل اوسترهولم، مشاور بایدن در بخش کووید-۱۹ سه‌شنبه گفت، در مورد تمامی گزینه‌ها برای جلوگیری از سرایت ویروس از بریتانیا به ایالات متحده غور شود.

او از ادارۀ ترمپ خواست در این مورد طرحی را بسازد.

XS
SM
MD
LG