لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

خواست رادیو آزادی برای مصونیت خبرنگارانش در یک نامه از رئیس جمهور غنی


دفتر مرکزی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در جمهوری چک
دفتر مرکزی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در جمهوری چک

رادیو آزادی برای مصونیت خبرنگاران خود از رئیس جمهور افغانستان خواستار کمک شد.

رهبری رادیو آزادی از رئیس جمهور افغانستان خواسته که برای تأمین مصونیت خبرنگاران مسلکی این رادیو از همۀ امکانات خود کار گیرد.

دیزی سیندلر، سرپرست رئیس رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی با فرستادن یک نامه به رئیس جمهور اشرف غنی از قتل اخیر الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی در هلمند یادآور شده‌است.

خانم سیندلر گفته است که صدای داعی عمداً خاموش ساخته شد تا از رساندن واقعیت به مردم افغانستان جلوگیری شود.

الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند
الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی در هلمند

او از بازداشت‌های اخیر به ارتباط این قتل یادآورشده، ولی می‌گوید که هیچ معلومات مؤثق در مورد شریک ساخته نشده‌است.

نامه، از تهدیدهای متوجه به رهبری و کارمندان دفتر رادیو آزادی در کابل نیز یاد آور شده که امکان دارد در هفته‌ها و ماه‌های آینده افزایش یابد.

دیزی سیندلر تاکید می‌کند که هرچند رادیو آزادی سه همکار خود را در دو حملۀ پیهم انتحاری در سال ۲۰۱۸ در کابل از دست داد ولی بازهم از وظیفۀ رساندن حقایق به مردم دست نکشید و اکنون هم برای مصونیت خبرنگاران خود از تمامی امکانات خود کار خواهد گرفت ولی به تنهایی نمی‌تواند در این راستا موفق شود.

سرپرست رئیس رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی از رئیس جمهورغنی می‌خواهد تا نیروهای امنیتی و پولیس را برای پیگیری قتل‌های اخیر خبرنگاران رادیو آزادی، کشانیدن عاملان به محاکمه و جلوگیری از چنین واقعات بگمارد.

خانم سیندلر در پایان نامۀ خود ابراز نگرانی می‌کند که اگر چنین نشود برای رادیو آزادی دشوار خواهد بود که خدمت پرافتخار، دلیرانه و موثر خود را که در ۲۰ سال گذشته به مردم افغانستان داشته، ادامه دهد.

XS
SM
MD
LG