لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۱

محمد ولی هوتک منحیث سفیر پولیس در مبارزه با مواد مخدر برگزیده شد


محمد ولی هوتک ورزشکار جوان افغانستان.
محمد ولی هوتک ورزشکار جوان افغانستان.

محمد ولی هوتک ورزشکار جوان کشور از سوی وزارت امور داخله منحیث سفیر پولیس در مبارزه با مواد مخدر برگزیده شد.

کشوری که بیشترین کشت زار کوکنار را در خود جا داده، حالا مسئولان آن از تعیین سفیر مبارزه با مواد مخدر خبر می‌دهند.

وزارت امور داخله محمد ولی هوتک را منحیث سفیر پولیس در مبارزه با مواد مخدر برگزید.

این وزارت در نشست خبری که به روز پنج‌شنبه(۴ جدی) در کابل برگزار شده بود گفت که برگزیدن یک ورزشکار جوان منحیث سفیر پولیس در مبارزه با مواد مخدر، گامی نیک برای آگاهی‌دهی درباره زیان‌های موادمخدر و مبارزه با این پدیده است.

محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله در این نشست گفت: "این مثالی از این است که یک جوان اگر به خود اعتماد کند، ورزش کند و از مواد مخدر دوری کند می‌تواند به یک قهرمان ملی در عرصه که کار و ماموریت که دارد مبدل شود. "

محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله افغانستان
محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله افغانستان

در همین حال محمد ولی هوتک به رادیو آزادی پنج شنبه گفت که برگزیدن او پیامی خوبی برای جوانان است تا از مواد مخدر استفاده نکنند.

او افزود: "من که این جا سفیر شدم ان‌شاءالله سر زمینه سازی و برنامه‌های خوب کار می‌کنم تا پولیس‌ها و نیروهای امنیتی ما روحیه خوب بگیرند و یک پیام بسیار خوب به تمام جوانان باشد تا هیچ وقت اعتیاد نکنند و ورزش کنند."

وزارت امور داخله در حالی از تعیین سفیر پولیس در مبارزه با مواد مخدر خبر می‌دهد که معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‌گوید که هنوزهم مواد مخدر در کشور به‌گونه گسترده کشت می‌شود و حدود ۸۵ درصد آن در مناطق زیر اداره گروه‌های مخالف دولت است.

محمد هاشم اورتاق معین مبارزه با مواد مخدر به رادیو آزادی گفت: "مواد مخدر در حال نوسانات است اگر به حساب کشت بگوییم در سال ۲۰۱۸ ، ۲۶۳ هزار هکتار در سطح افغانستان بود، در سال ۲۰۱۹ این آمد به ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ هکتار یعنی تقلیل را داشت."

محمد هاشم اورتاق معین مبارزه با مواد مخدر
محمد هاشم اورتاق معین مبارزه با مواد مخدر

بربنیاد آمار وزارت امور داخله در سال روان میلادی ۲ هزار ۹۰۱ عملیات در مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند و در این عملیات‌ها ۳ هزار و ۴۱۸ مظنون مواد مخدر را که شامل ۹۸ کارکن خدمات عامه می‌شود را بازداشت کرده‌اند.

همچنین ۱۰ تن از اتباع کشورهای خارجی مانند قرغزستان، هندستان، روسیه و امارات متحده عربی را نیز بازداشت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG