لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۱

دفتر صالح: هراس‌افگنان در تلاشِ ضعیف جلوه دادن نهادهای امنیتی اند


آرشیف، نیروهای امنیتی در حال بررسی محل یک رویداد انفجار در کابل
آرشیف، نیروهای امنیتی در حال بررسی محل یک رویداد انفجار در کابل

دفتر امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید گروه‌ها هراس‌افگن در تلاش کشاندن دامنه ناامنی‌ها به پایتخت هستند تا نهادهای امنیتی را ضعیف جلوه بدهند.

صبحی دیگر در پایتخت افغانستان و سه انفجار بمب مقناطیسی.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل می‌گوید انفجار نخست در محله «چمن حضوری»، انفجار دوم در جادۀ فیض‌محمد کاتب و انفجار سوم در چهارراهی شهید ناحیه سوم رخ داد.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل
فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل

در این انفجارها دو پولیس جان باختند و سه تن دیگر از جمله یک غیرنظامی زخمی شدند.

او افزود: "نگرانی مردم کابل در قسمت وضعیت امنیتی قابل درک است. تیم امنیتی کابل به شکل جدی برای تامین امنیت جان و مال مردم تلاش می‌کند؛ بخصوص نگرانی از ترورهای هدفمند محسوس است. تلاش‌های ما در چوکات میثاق امنیتی کابل برای مبارزه با این ناامنی‌ها است."

دفتر امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید گروه‌های هراس‌افگن و برخی حلقه‌های مافیایی در تلاش کشاندن دامنه ناامنی‌ به پایتخت هستند.

بیش از دو ماه است که آقای صالح مسئولیت مستقیم عملیات مبارزه با ناامنی در پایتخت را برعهده گرفته است.

ضیا ورسجی، از مسئولان دفتر مطبوعاتی آقای صالح به رادیو آزادی گفت که هدف این گروه‌ها ضعیف جلوه دادن نهادهای امنیتی به رهبری آقای صالح هستند.

او افزود: "در این جای شک نیست که تمام پلان حلقات تروریسیتی و هم کسانی‌ که در عقب حلقات مافیایی هستند، تمرکز شان بر کابل شده تا جلسه شش‌ونیم را به چالش بکشانند اما جلسه شش و نیم با قاطعیت ادامه خواهد داشت."

در همین حال، یونس قانونی معاون پیشین رئیس جمهوری و عضو شورای عالی مصالحه ملی در دومین نشست این شورا، تروریزم را جنگ اعلان ناشده‌ای می‌داند که روزانه از مردم این کشور قربانی می‌گیرد.

او می‌افزاید حکومت در دو دهه اخیر در امر مبارزه با هراس‌افگنی موفقیت چندانی نداسته است: "این جنگ روزانه قربانی می‌گیرد نه‌دولت و نه‌ملت در این ۲۵ سال در امر مبارزه با این هیولا موفقیت چندانی نداشتند. خوب است از مسئولان امنیتی که در این نشست حضور دارند، از آدرس مردم افغانستان بخواهیم تا برای نجات این سرزمین چاره‌یی بسنجند."

یونس قانونی معاون پیشین رئیس جمهوری و عضو شورای عالی مصالحه ملی
یونس قانونی معاون پیشین رئیس جمهوری و عضو شورای عالی مصالحه ملی

در بیشتر از یک ماه اخیر حملات مسلحانه و انفجار بمب‌های مقناطیسی و ترورهای هدفمند در پایتخت و شماری از ولایت‌ها افزایش یافته.

حمله مسلحانه به یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) و ترور فرشته کوهستانی، فعال حقوق زنان در ولایت کاپیسا، از تازه‌ترین موارد ترور هدفمند در یک هفته اخیر است.

XS
SM
MD
LG