لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۶

آیریش تایمز از حضور و دیدوبازدید رهبران طالبان درپاکستان نوشته است


Generic – Newspapers
Generic – Newspapers
  • یورایشیا ریویو

نشریۀ یورایشیا ریویو دربارۀ انتقاد حکومت افغانستان از حضور رهبران طالبان درپاکستان یک مطلب نشر کرده است.

نشریه می‌نویسد که حکومت افغانستان روز جمعه گفت که مسافرت رهبران طالبان به پاکستان ودید وبازدید‌های آنها درآنجا برای پروسۀ صلح مشکلات ایجاد می‌کند.

در یک ویدیو ای که چند روز پیش در رسانه‌های اجتماعی نشر شد ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر طالبان درقطر هنگام سخنرانی به یک گروه طالبان درکراچی دیده می‌شود.

ملا برادر بنا به دعوت مقامات پاکستانی به اسلام آباد رفته بود تا دربارۀ تلاش‌های صلح با آنها صحبت کند. ولی ویدیو ای که نشر شده نشان می‌دهد که او بعد از گفتگو با مقامات پاکستانی با طالبان مقیم این کشور نیز ملاقات کرده است.

او دراین سخنرانی خود به طالبان می‌گوید که تلاش‌های صلح به مشورۀ رهبران طالبان درپاکستان انجام می‌شود.

وزارت خارجۀ افغانستان در واکنش خود گفت که حضور مخالفان دولت افغانستان درخاک پاکستان نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان وسبب نا آرامی وتنش درمنطقه است.

هیئت رهبران طالبان از دفتر قطر بتاریخ شانزدهم دیسمبر به پاکستان رفت و اسلام آباد آن‌هنگام اعلام کرد که این مسافرت به مشورۀ افغانستان انجام می‌شود.

ولی حکومت افغانستان بعد از نشر ویوید واکنش نشان داد.

افغانستان ازسال‌ها به این سو پاکستان را به مداخله درامور داخلی خود متهم کرده می‌گوید که همۀ رهبران مهم طالبان درکویته و دیگر شهرهای پاکستان به‌سر می‌برند، ولی اسلام آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.

  • آیریش تایمز

دراین میان روزنامۀ آیریش تایمز یک مطلب دربارۀ بی‌تفاوتی افغان‌ها دربرابر شیوع کرونا نشر کرده است.

روزنامه می‌نویسد که شماری از دکانداران هنوز هم با مشتریان خود با دست مصافحه کرده حتی می‌گویند که کرونا اصلاً وجود ندارد وصرف تبلیغات است.

ولی همزمان با نشر این مطلب آیریش تایمز، وزارت صحت عامۀ افغانستان روز شنبه از ثبت ۸۳ مورد جدید متلایان ویروس کرونا در یک شبانه روز گزارش داد.

اکمل سمسور سخنگوی این وزارت گفت که مردم از ویروس کرونا وشنیدن توصیه‌ها خسته شده اند.

او گفت افغان‌ها با تهدید شدید جنگ دچار اند و ویروس کرونا نمی‌تواند با این تهدید رقابت کند.

XS
SM
MD
LG