لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

صالح: طالبان به زندگی مشترک با افغانها و افغانستان جدید باور ندارند


امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان
امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که طالبان به زندگی مشترک با افغانها و افغانستان جدید هنوز باور ندارند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر گروه طالبان را مورد انتقاد قرار داده است.

آقای صالح در گزارش نشست شش و نیم صبح طالبان را متهم کرده که زندگی مشترک و صلح آمیز با افغانها نمی‌خواهند و به افغانستان جدید نیز باور ندارند.

امرالله صالح همچنین نوشته که برای طالبان پس از توافقنامه دوحه، یک نوع غرور کاذب دست داده و راه نادرستی را در پیش گرفته اند.

اما آقای صالح در این گزارش به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده که طالبان را متوجه اشتباه‌شان کنند.

این اظهارات معاون اول رئیس جمهوری افغانستان پس از افزایش ناامنی‌ها و قتل‌های هدفمند و افزاش درگیری‌ها در شماری از ولایت‌ها صورت می‌گیرد.

درهمین حال رضوان مراد رئیس دفتر مطبوعاتی معاون اول رئیس جمهوری گفته که تمایل طالبان به صلح و تشدید جنگ از سوی این گروه، دو عملکرد متضاد است.

رضوان مراد
رضوان مراد

آقای افزود: "هنوز طالبان فکر گذشته را دارند. هنوز هم آنها روی مسایلی مانند آزادی بیان، حقوق زنان و از بین بردن زیربناها فکر می‌کنند تا یک گدودی و انارشی مکمل به میان آید و این گروه استراتیژی باداران خود را عملی کند."

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری درحالی طالبان را مورد انتقاد تند قرار می‌دهد که عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیروز درخواست کرد که گفتگوهای صلح میان دو طرف به موقع آن برگزار شود.

قرار است که تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در ۱۵ جدی گفتگوهای صلح را از سر گیرند.

آقای صالح نیز برای ختم بحران کنونی در افغانستان گفتگوهای صلح را مهم می‌داند اما تاکید می‌کند که راه حل بحران این کشور تنها از قطر نمی‌گذرد.

طالبان هنوز در مورد این اظهارات امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان اظهار نظر نکرده اند، اما پیش از این گفته اند که حکومت افغانستان در تلاش مانع ایجاد کردن در برابر روند صلح است.

XS
SM
MD
LG