لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۳

"سه عضو مشرانو جرگه افغانستان به اتهام اخذ رشوه بازداشت شدند"


ریاست امنیت ملی از بازداشت سه عضو مشرانو جرگه افغانستان در ولایت بلخ خبر می‌دهد.

اداره امنیت ملی و لوی سارنوالی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای مشترک گفته اند که سه عضو مشرانو جرگه را به اتهام اخذ چهل هزار دالر امریکایی رشوه بازداشت کرده‌اند.

هرچند هویت این سناتوران بازداشت شده در اعلامیه ذکر نشده، اما گفته شده است که آنها برای نظارت از ادارات محلی به بلخ سفر کرده بودند.

با این حال فرهاد عظیمی والی بلخ گفته که هیئت مجلس سنا هفته گذشته برای بررسی کارکرد ادارات مالیاتی به این ولایت سفر کرده بود.

به گفته آقای عظیمی، این سه عضو مشرانو جرگه براساس قوانین و با هماهنگی حکومت مرکزی در زمان دریافت رشوه از یک اداره مالیاتی در بلخ بازداشت شدند.

فرهاد عظیمی والی بلخ
فرهاد عظیمی والی بلخ

وی بازداشت این سه سناتور را دستاوردی برای اداره محلی در مبارزه با فساد اداری خواند: "با تفاهم مرکز این سناتوران به اتهام (اخذه رشوه) به گونه بالفعل بازداشت شدند و به مرکز انتقال یافته‌اند."

اگرچه والی بلخ توضیح بیشتری نداد، اما یک منبع ولسی جرگه به رادیو آزادی گفته که این افراد سناتوران انتصابی مشرانو جرگه هستند.

به گفته این منبع، این سه عضو مشرانو جرگه هفته گذشته برای نظارت عواید بندر حیرتان و گمرک بلخ به این ولایت سفر کرده بودند که به امر مستقیم رئیس جمهور بازداشت شدند.

گفتنی است که اداره امنیت ملی و لوی سارانوالی افغانستان گفته‌اند که قضیه بازداشت سناتوران براساس قانون به اطلاع مجلس سنا رسیده است.

XS
SM
MD
LG