لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

جواد عثمانی وزیر صحت عامه افغانستان از وظیفه‌اش سبکدوش شده است


احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه افغانستان
احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه افغانستان

احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه افغانستان از وظیفه‌اش سبکدوش شده است.

دو روز پس از بازداشت چهار کارمند وزارت صحت عامه به اتهام رشوه‌ستانی، احمد جواد عثمانی وزیر صحت کشور از وظیفه‌اش سبکدوش شد.

احمد جواد عثمانی در یک پیام تصویری که به رسانه‌ها فرستاده است می‌گوید دیروز رئیس جمهورغنی از او خواسته بود که استعفا کند، اما او می‌گوید «در حالی که از سمت وزارت صحت عامه استعفا نکرده، سند استعفا اش از سوی اداره امور ریاست جمهوری منظور گردیده و برایش فرستاده شده است.»

در برگه ای که از سوی آقای عثمانی منتشر شده دلیل برکناری وزیر صحت عامه، فساد گسترده در اداره تحت رهبری آن دانسته شده است.

آقای عثمانی افزوده است: "دیروز جناب رییس جمهور از من تقاضا نمود که از سمت‌ام استعفا دهم من برایش دلیل آوردم که هیج نوع موانع قانونی برای ادامه کارم وجود ندارد. امروز صبح دوباره برایم ایمیل کرد که باید از وظیفه‌ام استعفا کنم، من از وظیفه‌ام استعفا نکردم، اما امروز از اداره امور برایم مکتوبی مواصلت نمود که گویا استعفای وزیر صحت عامه منظور است. به نظر من حکومت‌داری باید در افغانستان تقویت شود. این کاملاً یک توطئه سیاسی است."

این در حالی است که امروز پنج‌شنبه پیش از چاشت احمد جواد عثمانی در نشست خبری شایعات مبنی بر برکناری‌اش از سمت وزارت صحت عامه رد کرد و آن را توطئه سیاسی خواند.

لوی سارنوالی افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که چهار تن از کارمندان وزارت صحت عامه به اتهام گرفتن رشوه بازداشت شدند.

تا کنون مشخص نیست که این افراد کارمندان کدام بخش‌های وزارت صحت عامه استند.

اما آقای عثمانی در نشست امروز گفت لوی سارنوالی از او خواسته تا "پنج تن" را برای بازرسی به لوی سارنوالی بفرستد.

او افزود از میان پنج فردی که به ظن فساد اداری برای بازرسی به لوی سارنوالی خواسته شدند، تنها سه تن کارمندان وزارت صحت عامه استند و دو تن دیگر که یکی از آنها برادرش است، کارمند وزارت صحت عامه نیستند.

وزیر صحت عامه همچنان ادعای فساد بالای رهبری وزارت صحت عامه را رد کرد و گفت برخی‌ها در تلاش این هستند تا سکتور صحت بدنام شود و پیشرفت نکند.

حکومت تاکنون دراین باره چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG