لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۱

استقبال از سال نو میلادی در اوج گسترش ویروس کرونا


نما ای از ساختمان اپرای سیدنی در استرالیا
نما ای از ساختمان اپرای سیدنی در استرالیا

جهان از سال نو میلادی به‌گونۀ متفاوت استقبال کرد و سال ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشت، سالی که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا با دشواری‌هایی به همراه بود و زندگی صد‌ها میلیون نفر را در سراسر جهان متحول کرد.

در این حال، ساخت واکسین ضد کرونا در میان مردم امیدواری ایجاد است.

مراسم تجلیل از سال جدید میلادی به خصوص آتش‌بازی نیمه‌های شب از استرالیا آغاز شد.

سپس مراسم سال نو در آسیا، شرق میانه،اروپا، افریقا و امریکا تجلیل شد اما امسال به‌خاطر نگرانی از ویروس کرونا رونق کمتری داشت.

مقام‌های صحی در بسیاری از شهرهای بزرگ از جملۀ نیویارک از مردم خواستند تا در خانه هایشان بمانند و از اشتراک در تجمعات خودداری ورزند.

در سال‌های گذشته، مراسم تجلیل از سال نو در شهر نیویارک مانند برخی شهرهای دیگر با شکوه تجلیل می‌شد.

در استرالیا، آتش‌بازی به مناسبت سال نو بر فراز ساختمان اپرای سیدنی که خیلی شهرت دارد صورت گرفت، اما حضور مردم گسترده نبود زیرا مقام‌های استرالیایی بر گردهمایی‌ها محدودیت وضع کرده اند.

نما ای از ساختمان اپرای سیدنی در استرالیا
نما ای از ساختمان اپرای سیدنی در استرالیا

بسیاری ها آتش بازی را از پرده های تلویزیون تماشا کردند.

نیوزیلند، که دو ساعت جلوتر از سیدنی است، هیچ مورد فعال کوید- ۱۹ ندارد و مراسم معمل سال نو را برگزار کرد.

در کوریای جنوبی که محدودیت شدید در زمینه رعایت فاصلۀ اجتماعی به اجرا گذاشته شده است، مراسم سالانۀ زنگ سال نو برگزار نشد.

در جاپان بسیاری از شهروندان آن کشور در خانه‌های خود ماندند و به دیدار نزدیکان شان نرفتند زیرا بر رفت و آمد محدودیت وضع شده است.

در چین که ویروس کرونا از شهر ووهان آن کشور سر چشمه گرفت، مراسم تجلیل از سال نو برگزار نشد. مردم در چین سال نو شان را در ماه فبروری جشن می‌گیرند.

در هند جشن سال نو محدود بود و در شهر دبی امارات متحده عربی آتش بازی بر فراز برج خلیفه بلندترین برج جهان صورت گرفت و بسیاری مردم برای تماشای آن به جاده ها بر آمدند.

برج خلیفه در شب سال نو در دوبی
برج خلیفه در شب سال نو در دوبی

از پاریس تا برلین در بسیاری از بخش های اروپا قرنطین و یا محدودیت بر رفت و آمد وضع شده است و این اقدامات بر تجلیل از سال نو تاثیر گذاشت.

در فرانسه صد هزار پولیس برای اجرای قیود بر گشت و گذار و جلوگیری از تجمعات توظیف شده اند.

در جرمنی جایکه مردم معمولاً در جشن سال نو آسمان را با آتش بازی روشن می کردند،مقام ها آتش بازی را در مکان های عمومی ممنوع کردند و هم چنان فروش لوازم آتش بازی منع شده است.

XS
SM
MD
LG