لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۲

انعکاس مطالب افغانستان در شماری از روزنامه های جهان


شماری از روزنامه های جهان
شماری از روزنامه های جهان
  • استارز اند استرایپس

روزنامۀ استارز اند استرایپس در مطلبی می‌نویسد که ادارۀ دونالد ترمپ در حال کار برای تأیید اطلاعات استخباراتی است که نشان می‌دهد چین به شورشیان مسلح برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد کرده است.

به نوشته روزنامه، در این باره یک ویبسایت خبری امریکا به نقل از مقام‌های ارشد گزارش داده است.

در گزارش گفته شده که رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا چند هفته پیش در مورد این اطلاعات استخباراتی به ترمپ معلومات داد.

تقریباً شش ماه پیش گزارش‌های مشابه در مورد روسیه هم نشر شده بود.

روزنامۀ نیویارک تایمز در گزارشی در ماه جون ادعا کرد که یک واحد استخبارات نظامی روسیه به جنگجویان وابسته با طالبان برای حمله به نیروهای ائتلاف به شمول نظامیان امریکایی و بریتانیایی در افغانستان انعام پیشنهاد کرده است.

دونالد ترمپ سپس این گزارش را رد کرد.

روزنامه به نقل از لارا سیلیگمن خبرنگار مجلۀ پولیتیکو می‌نویسد، اکنون پکینگ با اتهام‌های مشابه که مسکو شش ماه پیش با آن مواجه شده بود رو به رو است.

این خبرنگار گفته که ادارۀ ترمپ با این اتهامات بسیار متفاوت برخورد می‌کند.

روزنامۀ استارز اند استرایپس به نقل از یک مقام که نامش ذکر نشده می‌نویسد که مشاور امنیت ملی امریکا در کنار ارایۀ معلومات به دونالد ترمپ، نشست کمیتۀ هماهنگی پالیسی شورای امنیت ملی را نیز برای بحث در ۲۲ دسمبر برگزار کرد.

  • کویت تایمز

روزنامۀ کویت تایمز در مطلبی به تغییرات در نزدیک بیست سال اخیر در ولایت کندهار اشاره کرده و از فرصت‌های آموزشی، ورزشی و تفریحی که به جوانان در آن ولایت فراهم شده یاد کرده است، فرصت‌های که در زمان حاکمیت طالبان وجود نداشت.

روزنامه می‌نویسد که جوانان افغان در شهر کندهار نگران اند که در صورت برگشت طالبان، بسیاری از این فرصت‌ها از دست خواهند رفت.

  • خلیج تایمز

روزنامۀ خلیج تایمز مطلبی را در مورد بازی‌های یک روزۀ بین‌المللی کریکت میان افغانستان و ایرلند نشر کرده است. این بازی‌ها در امارات متحدۀ عربی برگزار می‌شود.

روزنامه می‌نویسد که کریکت بورد افغانستان بازیکنان را برای اشتراک در رقابت‌های پیشرو هنوز اعلام نکرده تا ویزه اخذ کنند و راهی امارات متحدۀ عربی شوند.

انتظار می‌رود که تیم‌های دو کشور از هجده تا بیست سوم ماه جنوری در ورزشگاه شیخ زاید در ابوظبی به رقابت بپردازند.

XS
SM
MD
LG